اقتصاد

سرپرست وزارت تحصیلات عالی: معادن یکی از بخش های عمده اقتصادی کشور ها محسوب می شود

کابل باختر 21 سنبله
ششمین کنفرانس بین المللی« جیولوجیکی هندوکش»، در پوهنتون پولی تخنیک کابل امروز برگزار شد.
به اساس معلومات ریاست نشرات وزارت تحصیلات عالی به آژانس باختر، در این کنفرانس سرپرست وزارت تحصیلات عالی، مشاور وزارت معادن و پطرولیم، روسای پوهنتون های مرکزی، هیات رهبری پوهنتون پولی تخنیک کابل و کارشناسان امور و هیات اکادمیک کشور چک اشتراک داشتند.
هدف این کنفرانس پیشکش مقالات علمی- تحقیقی محققان در بخش های مختلف علوم جیولوجیکی است و در حین حال زمینه بیشتر را برای محققان و استادان پوهنتون ها به خاطر تحقیق و ارتباط اکادمیک فراهم می سازد.
در این کنفرانس، داکتر عبداللطیف روشان سرپرست وزارت تحصیلات عالی  با قدردانی از برگزار کنندگان این کنفرانس، بر اهمیت معادن کشور تاکید کرد: "معادن یکی از بخش های عمده اقتصادی کشور ها محسوب می گردد که از اهمیت خاصی برخوردار می باشند.  اگر معادن افغانستان بهتر مدیریت گردد و از آن استفاده خوبتر صورت گیرد؛ سبب پیشرفت کشور در بخش های مختلف خواهد شد.
پوهنوال دیپلوم انجنیر محمد سعید کاکر ،رئیس پوهنتون پولی تخنیک کابل؛ در صحبتی گفت که در این کنفرانس  18 مقاله علمی – تحقیقی در بخش های ذخایر معدنی افغانستان، جیوتکتونیک و هایدرولوجی محیط زیست از سوی محققان کشور های افغانستان، ایران، پاکستان و چک  ارائه می گردد که هیات کشور های دیگر به طور آنلاین در این کنفرانس اشتراک می کنند.
همچنان انجنیر عبدالوکیل، مشاور وزارت معادن و پطرولیم  و چند سخنران دیگر در رابطه به موضوع صحبت نموده، تدویر چنین کنفرانس ها را در زمینه مدیریت بهتر ذخایر زیر زمینی کشور ارزشمند تلقی عنوان کردند.
قرار است این کنفرانس فردا نیز ادامه یابد . ختم/ نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا