جامعه

درزمستان برای خانواده های بیجا شده کمک میگردد

کابل باختر/ 14/ عقرب
کشورها و نهادهای بین المللی همکار با وزارت امورمهاجرین وعودت کنندگان امروز آماد گی شان را برای کمک به بیجا شد گان داخلی در زمستان ابراز داشتند.
به گزارش آژانس باختر ، درجلسه ای که به این منظور دروزارت امورمهاجرین و عودت کنندگان با حضور نمایند گان کشور ها و سازمانهای بین المللی برگزار شد ، فضل احمد عظیمی معین پالیسی و پلان وزارت امورمهاجرین صحبت کرده گفت:  ششصد هزار خانواده در اثر نا امنی ها و حوادث طبیعی درولایات مختلف کشور بیجاشده اند که درفصل زمستان شدیداً نیاز به کمک دارند او گفت، دراین جلسه معلوم خواهد شد که کشورها و نهادهای بین المللی دراین راستا چه خواهند کرد.
نماینده سازمان آی – او – ام درجلسه اطمینان دادکه درفصل زمستان نهصد خانواده ای که از وزیرستان به ولایات مختلف کشور بیجا شده اندکمک میکند و درکنار آن به خانواده های که اجباراً از ایران خارج ساخته شده اند و 1500 خانواده دیگر که در شمال از اثر حوادث طبیعی بیجا شده اندکمک میکنند.
نماینده سازمان یونسف مطرح ساخت که درهماهنگی با سازمان هماهنگ کننده سازمان ملل متحد برای 3500 نفر درشمال به خصوص نیازمندان زیر 18 سال و بیجا شده گان در ولایات  خوست وپکتیکا کمک میکند.
نماینده سازمان غذایی جهان خبر دادکه سروی بیجا شد گان ولایت کابل را به زودی آغاز میکند.
درهمین حال نماینده سازمان هماهنگ کننده کمک های بشری سازمان ملل متحد مطرح ساخت که درافغانستان دوملیون انسان شامل چهارصد هزار طفل به مشکلات ازجمله مشکلات صحی روبروی هستند ، او گفت که این سازمان برای سی و سه هزار خانواده بیجا شده وزیرستان و بیجا شده گان در ولایات شمال و شمال شرق کشور کمک میکند.
نماینده کشور ایران نیز دراین جلسه ابراز آماده گی کرد که کشور متبوعش دراین زمینه کمک میکند.
نماینده کشور آسترالیا خبرداد، پنج ملیون دالر را در اختیار سازمان غذایی جهان قرارمیدهد تا ازاین طریق برای نیازمندان کمک صورت گیرد و نیز هشت ملیون دالر از طرف سازمان هماهنگ کننده کمک های بشری سازمان ملل متحد درسال 2015 به این منظور اختصاص داده اند.
او گفت: مجموعاً درسه سال آینده 24 ملیون دالر دراین راستا به افغانستان اختصاص داده اند.
نماینده انگلستان به همینگونه بیان داشت 5/1ملیون پوند را بدسترس دفتر مرکزی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان قرار داده تا از آن طریق به شمول افغانستان برای چند کشوری دیگر کمک نمایند به گفته وی کشور انگلستان تا چهارسال 5/5 ملیون پوند را دراختیار کمیته بین المللی صلیب سرخ قرار میدهد تا از طریق کمک های لازم صورت گیرد.
حدود یک ماه قبل کشور عربستان سعودی به ارزش 2 ملیون دالر مواد خوراکی را از طریق وزارت امور مهاجرین وعودت کننده گان به بیجاشده گان ولایات مختلف کمک کرده است .  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا