جامعه

رییس اداره حفاظت محیط زیست: در دو ماه گذشته 349 مورد جهت جلوگیری از آلودگی هوا ارزیابی شد

کابل /  16 قوس/ باختر
شاه زمان میوندی رییس اداره حفاظت محیط زیست امروز در نشست خبری درمرکز رسانه های حکومت گفت که در دو ماه گذشته 349مورد برای جلوگیری از آلودگی هوا در کابل ارزیابی شده است .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: او در این کنفرانس گفت که انکشاف غیر پلانی٬ شهر را به مشکل آلودگی هوا مواجه کرده است. وی تایید کرد که میزان آلودگی هوا در فصل زمستان به معضل جدی تبدیل شده است وقابل نگرانی حکومت ومردم است .
وی افزود : اداره ملی حفاظت محیط زیست در هماهنگی با دیگر اداره های حکومتی برنامه هایی را روی دست دارد که از آلودگی هوا جلوگیری کند.
وی تاکید کرد که آلودگی هوا دلایل متعدد دارد ،افزایش ساخت وساز غیر پلانی ،خامه بودن سرکها ،نبودترانسپورت منظم شهری،کمبود ساحات سبز،نبود دسترسی به برق منظم ومهمتر از همه استفاده از مواد سوخت آلوده کننده در فصل زمستان مانند زغال سنگ از جمله دلایلی به شمار می رود که سبب آلودگی هوای کابل می شود.
میوندی تصریح کرد که مبارزه با آلودگی هوا بدون کار اداره های مختلف حکومتی ناممکن است. او نقش بخش خصوصی ،جامعه مدنی ،رسانه ها ،علمای کرام ،مراجع علمی وشهروندان را در جلوگیری از آلودگی هواضروری دانست.
وی همچنان گفت که از یک سال به این سو رهبری دولت توجه جدی جهت کاهش آلودگی هوا داشته است و برنامه هایی رویدست دارد. او گفت :  که در سه ماه اخیر دو حکم در مورد کاهش آلودگی هوا صادر شده است ومکلفیت های مشخص ادارات و وزارت خانه ها در آن تعیین شده است.
او تصریح کرد که دو برنامه یکی برای شهر کابل ودگری برای ولایت ها در این مورد  تهیه وتصویب شده است.فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا