آموزش

درننگرهار پوهنتون تحصیلات اسلامی ایجاد میگردد

وزاری تحصیلات عالی و مالیه به ولایت ننگرهار رفته تا وضعیت وشیوه تدریس در پوهنتون و سایر موسسات تحصیلات عالی درآن ولایت را بررسی نمایند.

عبدالعظیم نوربخش رییس نشرات وزارت تحصیلات عالی به خبرنگار آژانس باختر گفت ، داکتر عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی و داکتر عمر زاخیلوال وزیر مالیه به منظور انجام یک سفر کاری به ولایت ننگرهار رفته تا وضعیت پوهنتون و موسسات تحصیلات عالی درآن ولایت را از نزدیک بررسی و شیوه تدریس را ارزیابی کنند .

این دو مقام بلند پایه دولتی در نشست استادان و دانش آموزان نهاد های تحصیلی ننگرهار درحالیکه گل آقا شیرزوی والی ننگرهار نیز حضور داشت، شرکت کردند نظریات و پیشنهادات استادان و دانش آموزان را استماع نمودند.

داکتر عبید ضمن صحبت با آنان نیازمندی های کشور را به کادرهای جوان و مسلکی برشمرد ، مسوولیت های آنان را درقبال وطن تشریح کرد و تاکید به کرکتر عالی ، نظم و دسپلین تحصیلی درآن موسسات نمود و بیان داشت که وزارت تحصیلات عالی متعهد به رشد کمی و کیفی موسسات تحصیلات عالی در کشور بوده و غرض تحقق این امر برنامه های را روی دست دارد .

وزیر تحصیلات عالی از محصلان خواست تا در هماهنگی با هم مشکلات موجود را حل نمایند.

 وزرای مالیه و تحصیلات عالی از بخش های پوهنحی های طب ، تعلیم و تربیه و شفاخانه کدری طب در ولایت ننگرهار دیدن کردند و غرض بازسازی و نوسازی تعمیر و کتابخانه ها و صنوف درسی هدایت لازم دادند. همچنان آنها درجمع مسوولین ننگرهار و دانش آموزان در کار حشر که به منظور پاک کاری پوهنحی طب ننگرهار و محوطه آن پوهنحی راه اندازی شده شرکت کردند و بنای ساختمان جدید لیلیه طب ننگرهار را گذاشتند.

 همچنان داکتر عبیدالله عبید گفت، درنظر است که پوهنتون تحقیقات اسلامی نیز در شهر جلال آباد ایجادگردد.

 وزرای مالیه و تحصیلات عالی درنشستی که با تجار ملی درولایت ننگرهار داشتند، توجه آنان را غرض کمک با نهاد های تحصیلی در آن ولایت جلب نموده ، تجار ملی ننگرهار نیز یک مقدار پول را غرض کمک با نهاد های تحصیلی در آن ولایت پرداختند.

گل آقا شیرزی والی ننگرهارنیز اظهار آماده گی کرد که رهبری آن ولایت در هماهنگی با وزارت تحصیلات عالی و مالیه غرض بهتر شدن وضعیت موسسات تحصیلات عالی در آن ولایت اقداماتی را انجام خواهند داد.

 قابل ذکر است که پوهنتون ننگرهار با داشتن دوازده پوهنحی یکی از موسسات معتبر تحصیلی در کشور است که درآن پنجهزار جوان شامل دختر و پسر مصروف آموزش اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا