سیاست

رییس جمهور غنی با بزرگان و نمایندگان ولایت قندهار، دیدار کرد

کابل باختر15 دلو
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز با شماری از بزرگان ونمایندگان ولایت قندهار، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این دیدار که در ارگ انجام شد، رییس جمهور ابتدا یکبار دیگر مراتب تسلیت و غمشریکی خویش را به بزرگان و نمایندگان ولایت قندهار بخاطر حادثه اخیر تروریستی در آن ولایت ابراز کرد و برای شهدا بهشت‌برین و به مجروحین صحتمندی کامل از درگاه خداوند(ج) آرزو نمود.
سپس عبدالباقی پوپل سرپرست ریاست مستقل ارگان های محل، حاجی آغا لالی دستگیری عضو شورای ولایتی قندهار، سناتور رونا ترین و عبدالرحیم ایوبی نماینده آن ولایت در ولسی جرگه صحبت کردند و از همدردی و غمشریکی رییس جمهور و همچنان توجه اش به خانواده های قربانیان این حادثه، تشکر نمودند.
آنان خواستها و پیشنهادات شانرا در عرصه های امنیتی، معارف، برق، زراعت، اعمار بندها و کانال ها، بازسازی اماکن مقدس و تاریخی و جذب افراد متخصص و تعلیم یافته قندهار با رییس جمهور شریک نموده، تاکید کردند که حادثه تروریستی اخیر در ولایت قندهار به طور دقیق بررسی گردد و نتایج یافته ها با مردم ولایت قندهار شریک ساخته شود.
رییس جمهور غنی پس از شنیدن خواستها و پیشنهادات بزرگان و نمایندگان ولایت قندهار با اشاره بر بررسی دقیق حادثه اخیر تروریستی در آن ولایت، گفت: برعلاوۀ تیم بررسی از کشور امارات متحده عربی، دو تیم بررسی دیگر مصروف تحقیق این حادثه می باشند و یافته های شانرا با مردم شریک خواهند ساخت.
محمد اشرف غنی افزود که مهار آب ها و احداث بندها در اولویت های کاری ما قرار دارند و در زمینه اعمار بندها و کانال های ولایت قندهار نیز توجه صورت خواهد گرفت. وی افزود که برق قندهار از طریق لاین تمدید شده به ولایت هرات، تامین خواهد شد.
رییس جمهور، در زمینه توجه به معارف و تطبیق پروژه های انکشافی بخصوص پروژه تاپی، همکاری مردم را مهم خواند و از آنان خواست که در سایر عرصه ها نیز با حکومت همکاری نمایند.
رییس جمهور کشور گفت که جوانان ولایت قندهار مانند سایر جوانان کشور با توجه به دانش و شایستگی شان در ادارات مختلف و در طی روند های شفاف استخدام خواهند شد. وی تاکید کرد که تورغندی و سپین بولدک باید از طریق تمدید لین‌های برق با هم وصل شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا