سیاست

معین سیاسی وزارت خارجه در کنفرانس مبارزه علیه تروریزم اشتراک کرد

کابل باختر 27 حوت
حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه کشور، بنابر دعوت بنیاد هند؛ در کنفرانس «مبارزه علیه» تروریزم، منعقده دهلی جدید اشتراک نمود.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر: وی در این کنفرانس، در مورد عوامل ایجاد و ریشه¬یابی پدیدۀ تروریزم و راه¬های مبارزه با این پدیده به تفصیل صحبت نمود. وی در قسمتی از بیانیه خویش اظهار داشت: « قبلاْ تلاش حلقات تروریستی بر این محور متمرکز بود تا رعب و ترس را در جامعه ایجاد نمایند؛ ولی اکنون به کشتار جمعی می¬پردازند. این امر ایجاب همکاری نزدیک و جدی جامعه جهانی و بالاخص کشورهای منطقه را با این پدیده شوم می¬نماید».
معین سیاسی وزات امور خارجه در حاشیه این کنفرانس با  شان موگم؛ وزیر امور داخله سنگاپور در مورد تقویت و تعمیق بیشتر همکاری¬ها میان افغانستان و سنگاپور در ساحات مختلف و هم¬چنان سفر قریب-الوقوع رئیس جمهوری افغانستان به آن کشور صحبت نمود.
معین سیاسی با ام. جی. اکبر؛ وزیر دولت در امور خارجه هندوستان نیز ملاقات نموده و روی موضوعات مختلف، منجمله تقویت بیشتر همکاری¬ها و اشتراک هند در نشست بعدی قلب آسیا که قرار است در شهر باکو برگزار گردد، صحبت نمود.
معین سیاسی؛ هم¬چنان با همتای هندی خویش؛ سوبرا منیم؛ معین وزارت امور خارجه هند دیدار و در مورد آمادگی برای نشست سه¬جانبه افغانستان؛ هند و ایران؛ نشست سه¬جانبه افغانستان؛ هند و ایالات متحده و تدویر شورای مشارکت افغانستان و هند صحبت¬های همه¬جانبه نمود.
در ملاقاتی که معین سیاسی وزارت امور خارجه با امر سنها؛ معین امور اقتصادی وزارت امور خارجه  داشت، معین امور اقتصادی وزارت امور خارجه هند، در مورد برنامه¬های آینده انکشافی هند برای افغانستان در ساحات خانه سازی؛ تاسیسات آبیاری و آموزش مسلکی و حرفوی صحبت نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا