اخبارجهان

واشنگتن۱۰ دیپلمات روس را از امریکا اخراج کرد

واشنگتن/اسپوتنیک/ ۲۷حمل/ باختر

حکومت امریکا دیروز با اعلام تحریم های جدید خود علیه مسکو، ۱۰ دیپلمات روس را از دفتر دیپلماتیک روسیه در واشنگتن اخراج کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حکومت امریکا با اعلام تحریم‌های جدید مالی و بانکی خود علیه روسیه ۱۰ دیپلمات روس را از دفتر دیپلماتیک روسیه در واشنگتن اخراج کرد.

این تحریم‌ها بر اساس فرمان اجرایی رییس جمهور امریکا اعمال شده است و ۳۲ نهاد و شخص به علاوه شش شرکت بخش تکنالوژی روسیه را به دلیل دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۲۰ و حملات هکری، از جمله حادثه بادهای خورشیدی هدف قرار داده است.

۳۲ نهاد و افراد تعیین شده به دلیل مشارکت احتمالی در تلاش‌های حکومت روسیه برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ امریکا و سایر اقدامات ضد اطلاعاتی، هدف قرار گرفته‌اند.

پیش از ظهر دیروز سی بی اس نیوز اعلام کرد «جو بایدن» رییس جمهور امریکا در نظر دارد علیه ۳۰ نهاد و ۱۰ فرد روسی تحریم‌هایی را اعمال کند.

تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو اخیراً پس از آن تشدید شد که روسیه سفیر خود در واشنگتن را به دنبال اظهارات جنجالی بایدن علیه پوتین فراخواند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته، قصرسفید اعلام کرد که حکومت جدید امریکا در تلاش است تا روابط باثباتی با روسیه داشته باشد اما به جای اعتماد بین دو کشور خواهان قابل پیش‌بینی بودن روسیه در عرصه سیاسی است.

فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا