جهان

رئیس جمهور غنی جهت یک سفر رسمی وارد ترکیه شد

کابل باختر2 جدی
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز در اقامتگاه اش در شهر باکو پس از دیدار با شاهین مصطفی یوف وزیر اقتصاد و صنایع و جنرال الچین قلی یوف رئیس اداره ملی خدمات سرحدی آذربایجان جهت یک سفر رسمی دو روزه، آذربایجان را به قصد ترکیه ترک گفت و بعد از ظهر امروز وارد شهر استانبول گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر:رئیس جمهور غنی هنگام عزیمت به میدان هوایی بین المللی استانبول، مورد استقبال والی، شاروال و قوماندان گارنیزیون استانبول قرار گرفت.
قرار است رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر امروز با اعضای کمیسیون اقتصادی ترکیه که در آن تاجران و متشبثین آن کشور حضور خواهند داشت، سخنرانی نماید و در مورد گسترش روابط اقتصادی و تجارتی میان دو کشور و فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان، به آنان معلومات دهد.
رئیس جمهور غنی در جریان سفرش به ترکیه با رجب طیب اردغان رئیس جمهور و همچنان صدراعظم آن کشور به طور جداگانه دیدار و گفتگو خواهد کرد.
به همین ترتیب در حضور داشت روسای جمهور دو کشور، سه تفاهم نامه همکاری میان افغانستان و ترکیه در عرصه های مشورت های سیاسی میان وزارت های خارجه و همکاری های امنیتی میان وزارت های داخله دو کشور و همچنان اعمار پوهنتون مولانا جلال الدین محمد بلخی از سوی کشور ترکیه در کابل، به امضا خواهد رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا