جامعه

ایجاد ترمینل های معیاری ، سهولت های بسیاری درشهر فراهم میسازد

کابل باختر/ 27/ حمل
شهر کابل باوجود امکانات وتلاش های پراگنده ، به منظور محدودیت فعالیت های بزرگ ترانسپورتی ، نیاز به یک سلسله فعالیت های حساب شده و بنیادی دارد.
وضعیت ترانسپورت شهری ، همانند برخی از فعالیت های شهری تاکنون ازجهات گوناگونی از نظم لازم برخوردار نبود ، بنابران هم شهروندان و هم شرکت های ترانسپورتی ، برطبق پیشرفت های ملموس دراین عرصه با دشواری هایی مواجه بودند ، خدمات ترانسپورتی از نظم لازم بهره مند نیست .
کمپنی ها فاقد معیار های لازم کاری هستند ، سیستم کرایه و حق العبور ها منصفانه و مناسب نیست ، بعضاً سروصدا های را به بار می آورد رابطه  های شرکت هاو شهروندان دچار آشفته گی های فراوان است ، مردم و شهروندان ازاین رهگذردرنارضایتی فوق العاده به سرمیبرند فراتر از همه فضا و محیط های توقف وسایل ترانسپورتی با نا هنجاری هایی توام است  و گاهی این امر آلوده گی های محیطی را به بار می آورد.
درنتیجه ، عملکرد شرکت ها و استفاده شهروندان از این واسطه با آشفته گی ها ، نا به سامانی ها و محافظی هایی گره می خورد و ایجاب آنرا میکند که برای فعالیت ترانسپورتی شهری ، قانون به میان آید ، تا نظم لازم را بدان بازگرداند .
همچنان ترمینل های ترانسپورتی به صورت واقعی وجود ندارد.
دروضعیت کنونی که ازدیاد نفوس و ساحات رفت و آمد شهری و مسکونی پیوسته درافزایش است و شهروندان درنقاط گوناگون شهر ساعت ها منتظر می مانند ، که این امر میتوانند ، برای ترافیک دشواری ها و موانع محسوسی را به بارآورد، از اینرو اقدام حکومت برای ایجاد ترمینل های معیاری درنقاط عمده شهر نیازجدی دارد .
قانون های اختصاصی میتوانند در موارد معین ، کار های قابل توجهی به میان آورند ، و درفراهم آوری سهولت ها و رفع دشواری ها نقش به سزایی را ایفا کنند.
تاکنون به نظر میرسد که کمپنی ها و شرکت ها خود سرانه عمل میکنند وشکایت مردم نا شنیده مانده است.
ترمینل های ترانسپورتی معیاری درهشت زون شهر که در خارج شهر و متصل به دروازه های ورودی شهر موقعیت داشته باشند ، بیشتر شکایت ها را رفع خواهند شد و سهولت هایی را به بار خواهند آورد.
چنانیکه رییس جمهور وعده داده ، حکومت میتوانند با سرمایه گذاری سهم و منفعت هایی برای خودش دست وپاکند .
با جرایی شدن این قانون و به میان آمدن ترمینل های معیاری ، میتواند به ترافیک نا به سامان شهر یاری رساند و امنیت نسبی رفت و آمد شهری را برای شهروندان میسر سازد.
ختم/ آسوده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا