تبصره و مرور بر مطبوعات

رسانه های دولتی درشماره های امروزی خود روی کدام مسایل بحث کرده اند

کابل باختر/ 15/ سنبله
روزنامه انیس برگ نخست شماره امروزی خود با گفته های رییس جمهور غنی دیزاین نموده که گفته ، ما اقتصاد فاسد را به میراث گرفتیم و دردیدار با رییس همکاری های انکشافی اتحادیه اروپا گفته ، حکومت تلاش دارد تا پول های کمک شده جامعه بین المللی را به شکل موثر به مصرف برساند، این روزنامه در مورد جلسه کمیسیون برگزاری بزرگداشت از هفته شهید که تحت ریاست معاون دوم رییس جمهور برگزارشد نیز گزارشی به نشررسانده است، مبارزه با بی سوادی باید به یک پروسه ملی و عمومی تبدیل شود ، این عنوان از سخنان رییس اجرائیه که به مناسبت روز جهانی سواد درهفته مبارزه با بی سوادی گفته شده برگزیده شده است. درحادثه ترافیکی درشاهراه کابل – قندهار 36 تن جان باختند عنوان دیگریست که در پیوند به حادثه ترافیکی دیروز نشر شده است.
روزنامه انیس سرمقاله شماره امروزی در رابطه به گفته رییس جمهور که گفته ، من میخواهم دولتی به نسل آینده به میراث بگذارم که کارهای مهم آن انجام شده باشد.
روزنامه اصلاح از سخنان رییس جمهور غنی درجلسه ویژه بورد مشترک نظارت و انسجام کنفرانس بروکسل درمورد افغانستان تدویر یافته بود چنین نقل قول کرده ، فساد وموادمخدر به حیثیت مردم افغانستان لطمه وارد میکند.
همچنان این روزنامه پیام اشرف غنی را بخاطر حادثه ترافیکی که یکتعدادهموطنان ما را متاثر ساخته نشرنموده است . اصلاح سرمقاله امروزی خود را با این مضمون تحریر نموده است ، ضرورت اتخاذ تدابیر برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی نوشته است.
ملاقات وزیر خارجه با سفیر جدید کشورشاهی دنمارک ، عنوان یک گزارش است که اصلاح به آن پرداخته است . روزنامه اصلاح همچنان گزارش به راه اندازی برنامه آموزشی درپیوند به ترویج فرهنگ حق دسترسی به اطلاعات درشماره امروزی خود نشر نموده است.
روزنامه هیواد تیتر شماره امروزی خود را با خبر پذیرفتند اعتمادنامه سفارا کشورهای کانادا و دنمارک دیزاین نموده است.
این روزنامه از داکتر کمال سادات نقل کرده که گفته جوانان رانندگی و قوانین ترافیکی را به مردم آموزش بدهند ، همچنان این روزنامه در برگشت دواطلبانه مهاجرین مطلبی بدست نشر سپرده است .
سرمقاله روزنامه هیواد دراین مورد نوشته که قوانین ترافیکی باید تطبیق شود ، این روزنامه به دنبال مسایل سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی نیز رفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا