سیاست

معاون رییس جمهور با برخی از بزرگان ولایت بغلان دیدار کرد

کابل باختر 27 جوزا
عبیدالله رامین نماینده مردم بغلان در ولسی جرگه و جمعی از بزرگان و متنفذان آن ولایت، امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نمودند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر خبر داد:
در این دیدار که ویس احمد برمک، وزیر امور احیاء و انکشاف دهات نیز حضور داشت، نخست، نماینده مردم بغلان در ولسی جرگه از چگونگی روند رسیدگی به آسیب دیدگان سیلاب های اخیر در آن ولایت گزارش داده و اظهار داشت که در اثر این سیلاب ها در بخشی از مناطق ولایت بغلان بخصوص ولسوالی گذرگاه نور آن ولایت، بیش از هشتاد نفر جان باخته و علاوه بر آسیب های فراوانی که در بخش های زراعت، آب رسانی و دیگر زیر ساخت ها وارد شده است، 583 منزل مسکونی کاملا تخریب و 192 منز ل دیگر قسما تخریب شده و هزاران نفر دراین حوادث، متضرر شده اند.
وی از جریان انتقال و توزیع کمک ها به آسیب دیدگان ابراز رضایت نموده اما تاکید نمود که آسیب دیدگان این حوادث، در بخش های مختلف چون دسترسی به آب آشامدنی صحی، اسکان مجدد بی جا شدگان و باز شدن راه های مواصلاتی، به کمک های بیشتری نیاز دارند.
ویس احمد برمک وزیر انکشاف دهات نیز ضمن تشریح روند کمک رسانی به آسیب دیدگان گفت که به دلیل مسدود شدن راه های مواصلاتی، پروسه کمک رسانی به آسیب دیدگان از طریق هوا ادامه داشته و تلاش های جدی جریان دارد که راه های مواصلاتی منتهی به مناطق سیلاب زده به زودی باز شود. وی تاکید نمود که برای بازگشایی راه های مواصلاتی امکانات کافی دراختیار است.
سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور و رییس کمیته ملی مبارزه با حوادث، ضمن ابراز همدردی با آن عده از خانواده های که در اثر سیلاب های اخیر در ولایت بغلان عزیزانشان را از دست داده اند، تصریح نمود که برای کمک و رسیدگی به مشکلات آسیب دیدگان، هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.
وی به ارگان های ذیربط هدایت داد که با تمام توان تلاش نمایند تا راه های مواصلاتی منتهی به مناطق آسیب دیده هرچه زود تر باز گردیده و روند کمک رسانی به آسیب دیدگان نیز هرچه بیشتر سرعت یابد.
معاون رییس جمهور درخصوص اسکان مجدد خانواده های آسیب دیده نیز تصریح نمود که براساس فیصله کابینه و کمیته ملی مبارزه با حوادث، مسؤلان محلی ولایت بغلان مکلفیت دارند تا مناطقی مصؤنی را برای اسکان مجدد بیجاشدگان تثبیت نموده و از جابجایی مجدد آنان در مناطق معروض به خطر سیلاب جلوگیری نمایند.
وی از تلاش و زحمات ارگانهای که تاکنون در امر کمک رسانی به مناطق سیلاب زده ولایت بغلان سهم داشته اند ابراز قدر دانی نموده و برهماهنگی بیشتر بین ارگان های مسوول در زمینه پاسخ دهی به حوادث طبیعی تاکید نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا