امنیت

سخنگوی وزارت امور داخله: برنامه آموزشی پولیس تا سه سال آینده تکمیل میگردد

کابل باختر/ 2/ حوت

مقامات در وزارت امور داخله امیدوارند که با گسترش برنامه های آموزشی می توانند ظرفیت کاری پولیس را بالا ببرند و تعداد افرادمسلکی را در صنوف پولیس بیشتر سازند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله میگوید امیدوارند که برنامه آموزشی پولیس تا سه سال آینده تکمیل گردد.

وی که اخیرا"ً دریک کنفرانس خبری سخن میگفت اظهارداشت، این برنامه گام به گام در حال اجرا شدن بوده قراراست به روز چهارشنبه هفته روان سه هزار تن دیگر به صفوف پولیس افزود شود پنجصد تن از این افراد پولیس را آنانی تشکیل میدهدکه تازه یک دوره آموزشی را در ترکیه به پایان رسانیده اند .

سخنگوی وزارت امور داخله یاد آور شد هرگاه جامعه بین المللی در بخش سکتور امنیت سرمایه گذاری بیشتر نمایند و با دولت افغانستان همکاری زیاد تر بدارند بدون شک موثریت بیشتر وبهتر کاری خواهد داشت .

 وی با یاد آوری از کارکردپولیس سرحدی اظهار داشت که در حال حاضر تعداد پولیس سرحدی به سی هزار تن میرسد این عساکر در نزده ولایت کشور حضور دارند آنها توانسته اند درمقابل قاچاقچیان مواد مخدر تروریستان و اخلال گران امنیت استاده گی نمایند.

 صدیقی با ارائه ارقام مشخصی که بیانگر فعالیت و دستاورد های پولیس سرحدی بود گفت، در جریان یازده ماه گذشته یکصدو هفتاد و یک تن از افراد این نیرو درمقابله با جنایتکاران جان شان را از دست داده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا