امنیت

سخنگوی وزارت امور داخله : بیش از ۱۵ هزار پولیس برای تأمین امنیت انتخابات کندهار، موظف شده اند

کابل باختر 5 عقرب
نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله امروز  در یک کنفرانس خبری گفت که  بیش از ۱۵ هزار نیروی پولیس برای تأمین امنیت مراکز ومحلات رأی دهی ونقاط آسیب پذیرولایت  قندهار توظیف شده است.
به گزارش آژانس باختر، او همچنان دراین کنفرانس خبری گفت که ۲۶۰ تن از زنان نیز برای تلاشی وتنظیم صف های رأی دهنده گان گماشته شده اند.
سخنگوی وزارت امور داخله همچنان گفت که نیروهای اردوی ملی وامنیت ملی در هماهنگی با نیروهای پولیس مطابق پلان امنیتی، در کمربند های مشخص به هدف تأمین امنیت ولایت قندهار موظف شده اند.
انتخابات ولسی جرگه در قندهار پس از یک هفته تأخیر برگزار شده است. ۱۷۳ مرکز با ۱۱۱۳ محل رأی دهی در مرکز شهر و۱۵ ولسوالی قندهار از ساعت هفت صبح به روی رأی دهنده گان بازشده اند.
در این نشست خبری عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت: ۱۱۱ نامزد انتخابات مجلس نماینده گان که ۱۳ تن شان را بانوان تشکیل می دهند، برای احراز ۱۱ کرسی ولسی جرگه به رقابت پرداخته اند.
حضور رأی دهنده گان برای اشتراک در انتخابات ولسی جرگه در قندهار گسترده است. از صبح امروز واجدین شرایط رأی دهی به شمول زنان ومردان در صف های طولانی در پشت مراکز ومحلات رأی دهی برای استفاده از حق رأی شان حضور یافته اند.
به همین ترتیب ، سید شاه سقیم، سخنگوی اداره مستقل ارگان های محلی در این کنفرانس گفت که عبدالحنان منیب، معاون وسرپرست ولایت قندهار در دقایق نخست روند رأی دهی با حضور در یکی از مرکز های رأی دهی، رایش را به صندوق ریخت وروند رأی دهی را رسماً آغاز کرد.  جاوید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا