جامعه

تظاهرات دربرابر نشر فلم توهین آمیز به پیامبر بزرگ اسلام، حق قانونی مردم افغانستان، اما تظاهرات را به خشونت کشانیدن و دیگران را خساره مند ساختن جرم حساب میشود.

 

تظاهرات دربرابر نشر فلم توهین آمیز به پیامبر بزرگ اسلام، حق قانونی مردم افغانستان، اما تظاهرات را به خشونت کشانیدن و دیگران را خساره مند ساختن جرم حساب میشود.

 مسلماً هیچ مسلمانی درجهان اسلام پیدا نخواهد شد که توهین دربرابر ناجی بشریت ، پیامبر بزرگ اسلام را تحمل کند و عکس العمل نشان ندهد اما این عکس العمل ها و تظاهرات باید متکی به اصول و اساسات دینی و قوانین نافذه در کشور انجام یابد ، کشانیدن تظاهرات به خشونت و به آتش کشیدن دکانها و آسیب رسانی به دیگران کمتر ازآن نیست كه عده يي از عناصر افراطی درغرب انجام دادند . مسلمانان درامور به خیر آغاز میکنند و به خیر آنچه را میخواهد انجام میدهند ، برخورد عقلانی مسلمانان به رویداد ها مستلزم درک دقیق ازدین و آئین پیامبر بزرگ اسلام است .

افراطیان فلم را درغرب ساختند ، اما ما به خاطر واکنش در برابر چنین جنایت ، دکانهای مردم خود را می سوزانیم ، پولیس و افراد امنیتی را هدف قرارمیدهیم و به اینگونه فرصت سازی می کنیم تا عناصر یاغی و فرصت طلب از احساسات پاک دینی ووطنی ما برضد وطن و دین ما استفاده کنند.

چنین حرکات مسلماً پسندیده برای یک مسلمان نیست زیرا عقلانیت انسان متبحر حکم میکندکه این فلم کجا ساخته شده و ما درکجا دکانها، مال و منال مردم را به آتش میکشیم و چنان تصویری ارایه میکنیم که سراپا خشونت و بیگانه با اساسات دینی و قوانین نافذه درکشور میباشد عدم رعایت قانون ، جرم است ، نا آگاهی از قانون نیز.

 این نارسایی ها پیوسته سبب گردیده اند تا عده يي در تظاهرات تعدادی را بکشند ، عده يي را متضرر سازندو به گونه ای به دشمنان مردم افغانستان خدمت کنند.

 دین مقدس اسلام و آئین پیامبر بزرگ اسلام هرگز خشونت را نپذیرفته است ، آنهم خشونتی را كه یک مسلمان برمسلمان دیگر انجام دهد .

متکی به همین دلایل بود که حامدکرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، شورای ملی افغانستان ، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و علمای دینی این عمل شنیع عده يي از افراط گرایان غربی را محکوم کردند و متکی به اساسات دین مقدس اسلام و قوانین کشور از مردم خواستند  که در هنگام تبارز احساسات ، اجتماعات و تظاهرات در دام عناصر و جریاناتی قرارنگیرند که جز آشوب زدایی و خشونت گرایی اهدافی دیگری ندارند.

به این دلیل نباید آله دست دشمن شد و چنان خشونت کرد که افراطیان غربی از آن لذت ببرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا