سیاست

سرور دانش : سره میاشت اداره، عام المنفعه وتابع قوانین است که باید مسوولان هرچه عاجل این اداره را مطابق قانون عیار کنند

کابل باختر 27دلو
سرور دانش معاون دوم رییس جمهورکه  امروز در محفل معرفی حسن بانو غضنفر سرپرست اداره سره میاشت صحبت می کرد فعالیت ها ودستاورد های سره میاشت  را که در شرایط موجود بسنده نیست گفت :"افغانستان چهل سال است که در جنگ به سر می برد واز لحاظ طبیعی هم یک کشور حادثه خیزهستیم وتوقعات مردم خیلی ها بیشتر از آنست که تاکنون این اداره انجام داده است."
وی افزود که ما می دانیم که فعالیت های این اداره مطابق اساسنامه به طور دقیق انجام نشده است مجموعه آن دایر نشده  است  که مطابق رییس آن اداره  انتخاب شود ،اساسنامه  آن تعدیل شود.
وی علاوه کرد که امور استخدام تقرر، خرید وفروش دارایی های منقول وغیر منقول وقرار دادها به صورت شفاف مدیریت شود و نتایج آن مطابق قانون دسترسی به اطلاعات به اطلاع مردم رسانیده شود .
استاد دانش افزود که سره میاشت با آن که اداره دولتی نیست اما یک اداره عام المنفعه وتابع قوانین است که مسوولان هر چه عاجل اجراات  آنرا مطابق چارچوب قانون عیار کنند .
دراین  محفل  داکتر حسن بانو غضنفر تعهد کرد که در پیروی از اصول وآوردن شفافیت از هیچ نوع تلاش دریغ نمی ورزد.
وی با اظهار امتنان از همکاران ملی وبین المللی  سره میاشت خواستار همکاری کارمندان آن اداره در امر ارائه خدمت به مردم نیازمند شد .
میرویس اکرام معاون سره میاشت نیز پیرامون تاریخچه وکارکردهای آن اداره به اشتراک کنندگان  معلومات دادو گفت: در سال گذشته به 46هزار خانواده متضرر از حوادث طبیعی مواد ضروری توزیع کرده اند .
وی همچنان از 26هزار رضاکاری که در سراسر کشور با این نهاد همکاری می کنند، نیز یاد آوری کرد و از همکاری رضاکاران در مناطق آسیب دیده در اثر جاری شدن سیلاب های اخیردر هرات  ابراز امتنان کردو گفت  که نباید کار رضاکاران را نادیده گرفت .
اکرام از 1200 کودک مبتلا به آفت  سوراخ قلب  که از طریق سره میاشت تداوی شده اند، یاد کرد و اظهار امید واری کرد که با رهبری جدید بتوانند ظرفیت تداوی کودکان نیازمند را بلند ببرند  .
سناتور مولوی عبدالوهاب عرفانی نیزسخنرانی کردو گفت قوانین اداره سره میاشت به باز نگری نیاز دارد تا مطابق نیازمندی های  زمان ،عیار شود.
وی از هیئت رهبری جدید خواست تا در بخش تداوی کودکان سوراخ قلب بیشتر توجه کنند تا باعث تداوم حیات کودکان وخوشنودی خانواده های کودکان نیازمند شوند .
حسینه صافی سرپرست  وزارت اطلاعات و فرهنگ که در این محفل شرکت کرده بود  در کنار ابراز تبریکی به حسن بانو  غضنفر از خداوند  منان  برایش در پیشبرد امور اداره سره میاشت  آرزو موفقیت کرد.
این محفل که در تالارسره میاشت دایر شده  بود ،دلبر نظری وزیر امور زنان ، ،سعیده مژگان مصطفوی معین مالی اداری و گرځندوی  وزارت اطلاعات وفرهنگ ،برخی از فعالان حقوق زن ،فعالان مدنی وکارمندان اداره سره میاشت اشتراک کرده بودند.فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا