اخبارآموزش

سرپرست جدید وزارت معارف به کارمندان این وزارت معرفی شد

کابل / 21 سنبله / باختر

شیخ الـ‌حدیث و التـ‌فسیر نورالله منیر امروز در نشستی به عنوان سرپرست جدید وزارت معارف به کارمندان این وزارت معرفی شد.

در این محفل شماری از مقامات بلند پایۀ امارت اسلامی افغانستان و کارمندان وزارت معارف اشتراک داشتند.

به گزارش آژانس باختر؛ در آغاز مـولانا محمد شریف معاون ادارۀ محاکم و عضو شورای رهبری و رییس شورای علما در مورد اهمیت علم از دیدگاه دین مبین اسلام صحبت کرد و گفت: علم شریعت در رأس تمام علوم قرار دارد و بعد از علم شریعت علم معاش است.

 وی فقه حنفی را گره گشای تمام مشکلات در جامعه دانست و افزود که یک کارشناس در روشنایی ارزش‌های دین مبین اسلام با روحیۀ اسلامی می‌تواند برای افغانستان و مردم آن مصدر خدمت شود.

 سپس شـیخ الـ‌حدیث والـ‌تفسیر مولانا عبـدالحکیم حـقانی در رابطه به فضایل علم صحبت کرد و هدف از جهاد  امارت اسلامی را ختم اشغال و بر پایی نظام اسلامی در کشور خواند.

حقانی افغانستان را یک کشور آزاد دانست و آوازه های‌را که در قسمت تجزیۀ کشور به گوش می‌رسد، رد کرد و گفت: امارت اسلامی افغانستان خود را به یک پارچه‌گی کشور و اقوام ساکن در کشور متعهد و ملزم می‌داند و به ‌کسی اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

وی نظام قبلی را یک نظام غرق درفساد دانست و به گفتۀ وی با آمدن امارت اسلامی افغانستان به فساد نقطه پایان گذاشته شده است.

حقانی اطمینان داد که به نصرت الهی افغانستان از نگاه اقتصاد دچار چنین مشکلی نخواهد شد، بل کشور ما از اقتصاد بالای برخوردار خواهد شد و وضعیت اقتصادی مردم هم بهبود خواهد یافت.

هم چنان در این محفل ابو سعید راشــد عضو کمیسیون مرکزی تعلیم و تربیه صحبت کرد و از تلاش‌های کسانی‌که در دوران جهاد در قسمت بلند بردن سطح دانش اولاد وطن انجام دادند، قدردانی کرد.

سپس نورالله منیر سرپرست جدید وزارت معارف بر رنج‌های چهل ساله مردم کشور روشنی انداخت و در قسمت تعلیم و تربیه اولاد وطن در دوران جهاد یاد آوری کرد و از دوستانی‌که که در این راه وی را یاری رسانیده بودند، سپاسگزاری کرد.

وی گفت که در قسمت رسانیدن خدمات تعلیمی به سراسر کشور متعهد خواهد بود و تلاش خواهد کرد که هیچ طفلی از نعمت آموزش بی‌بهره نماند .

منیر تاکید کرد که به ادب شاگردان توجه خاص صورت خواهد گرفت و خدمات تعلیمی در روشنی دین مبین اسلام به سراسر کشور رسانیده خواهد شد.

وی اظهار داشت که امارت اسلامی افغانستان به علوم دینی و علوم عصری توجه یکسان دارد و در رشد و غنامندی آن به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

در پایان این محفل، منیر خواهان کمک‌های بشردوستانه رایگان و بدون شرط جامعۀ جهانی شد.

وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا