امنیت

سخنگوی امنیت ملی: درعقب حمله برکابل سرینا استخبارات منطقه قرار دارد

کابل باختر 5حمل
لطف الله مشعل سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی حمله برکابل سرینا را کاراستخبارات پاکستان دانسته گفت که در یازده ماه گذشته مهاجمان مسلح دوازده بار قصد داشتند برکابل سرینا حمله کنند اما تمام این توطیه ها خنثی گردید.
به گزارش آژانس باختر، اوکه درجمع خبرنگاران امروز صحبت می کرد افزود که بیست ودو روز پیش از ین حمله، مخالفان مسلح قصد داشتن درساختمان مرکز تجارتی افغان نفوذ کنند وبا استفاده از سلاح ثقیل وخفیف کابل سرینا را هدف قرار دهند که به هدف نرسیدند.
به گفته مشعل طرح این حمله درنحو خود جدید بود ،چهار فرد مسلح، تفنگچه های نوع پچس را دربوت ها جابه جا کرده بودند وهر بوت حامل هشتاد مرمی تفنگچه نیز بود، به گفته وی این مستقیماً توسط استخبارات منطقه سازماندهی شده است .
آنچه که شورای امنیت ملی  نیز درجلسه اخیر خود مطرح کرده است .
مشعل گفت مواردی دیگر که میتواند  گمان را به یقین تبدیل کنند این است که یک عضو سفارت پاکستان همه روزه درکلپ ورزشی سرینا می آمد ویک هفته قبل قرار دادش را فسخ کرد و در روز حمله برسرینا حتی کار مندان پاکستانی هوتل نیز حاضر نبودند .
مشعل همچنان بیان کرد شماری از دیپلومات های پاکستانی هر شام از ساعت 5 – 6 به سرینا می آمدند ، نان وجای صرف می کردند اما درروز حمله آنها نیز به هوتل نیامده بودند .
به گفته مشعل این همه دال برآن است که حمله توسط گماشته شده گان استخبارات منطقه انجام شده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا