ورزش

فوتبال امارات در سراشیبی سقوط

کابل باختر 7 جدی

به دنبال ناكامی های متوالی فوتبال امارات متحده عربی ، طبق تازه ترین رده بندی فیفا این رشته سراشیبی سقوط قرارگرفته و به پایین ترین رده در ده سال اخیر رسیده است.

به گزارش آژانس اطلاعاتی باختربه نقل از شبكه الجزیره ورزش در تازه ترین رده بندی فیفا در ماه دسامبر تیم ملی فوتبال امارات در رتبه 130 جهان قرار دارد ضمن اینكه جایگاه این تیم در آسیا نیز به رتبه شانزدهم تنزیل كرده است.

ناكامی های پی درپی فوتبال امارات در عرصه های مختلف اعم از ملی، امید، جوانان و باشگاهی در حالی ادامه دارد كه این كشور ثروتمند، امكانات زیادی در اختیار بخش ورزش قرار داده و زیرساخت های این امیرنشین در شرایط مطلوبی قرار دارد.

به دنبال این ناكامی ها، مسوولان كمیته های مختلف فدراسیون فوتبال امارات به صورت دسته جمعی استعفا دادند و یك كمیته انتقالی به ریاست یوسف سركال برای اداره امور فوتبال این كشور و برگزاری انتخابات فدراسیون تعیین شده است.

باشگاههای امارات نیز كه از امكانات مالی و مادی خوبی برخوردارند به رغم به كارگیری بازی كنان خارجی و مربیان مطرح نتوانسته اند در سال های اخیر در عرصه های مختلف باشگاههای آسیا دستاورهای قابل توجهی كسب كنند.

برخی سایت های عربی این ناكامی ها را نامید كننده و تعجب برانگیز دانسته اند.

كارشناسان فوتبال جهان عرب معتقدند كه ضعف پتانسیل داخلی و اتكای باشگاههای این كشور در دهه اخیر به بازی كنان خارجی این وضعیت را بوجود آورده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا