امنیت

طالبان پول صرفیه برق دولتی درکندز را جمع آوری میکنند

کندز/ باختر/ 22/ جدی
مسئولان برشنا و شرکت برق رسانی درکندز میگویند طالبان به باشندگان مناطق زیر حاکمیت شان هشدار داده اند که پس ازاین هزینه برق مصرفی خود را به این گروه بپردازند.
انجنیر حمیدالله مومند رییس شرکت برق رسانی درکندز به آژانس باختر گفت: دوروز پیش برای جمع آوری پول صرفیه برق مصرفی اقدام شد، اما بزرگان برخی مناطق گفتند که طالبان پول صرفیه های برق را ازآنان جمع آوری کرده اند.
او میگوید طالبان ضمن هوشدار به مردم مدعی شده اندکه آنان نودو پنج درصد کندز را دراختیار دارند درصورتی که به آنان حق داده نشود آنان رامجازات میکنند.
رییس برق کندز می افزاید که بیش از بیست هزار خانواده درمناطق زیر حاکمیت طالبان زندگی میکنند و اگر پول برق این شهروندان پرداخت نشود برق وارداتی این ولایت از تاجکستان قطع خواهد شد.
برخی ازاعضای شورای ولایتی کندز جمع آوری پول صرفیه برق ازسوی طالبان را نگران کننده خواندند گفتند که ادامه این وضعیت زیان های مالی برای اداره محلی و حکومت به بار خواهد آورد.
طالبان زمانی اقدام به جمع آوری پول صرفیه های برق درمناطق تحت اداره شان میکنند که لین برق وارداتی تاجکستان به این ولایت سه روز میشود که ازسوی این گروه قطع شده است.
مسئولان شرکت برق رسانی کندز نیز تاکنون به علت نا امن بودن محل قادر به وصل  مجدد این لین نشده اند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا