آموزش

هشتاد درصد مکاتب ولایت غور ساختمان ندارند

فیروزکوه باختر 25 میزان
رییس معارف ولایت غور میگوید که بیش از ده درصد مکاتب دراین ولایت فاقد ساختمان است شاگردان درفضای باو زیرآفتاب درس میخوانند.
صبغت الله اکبری رییس معارف ولایت غور با ابراز نگرانی از این وضعیت گفت که درسالجاری نیز هیچ گونه توجه به خاطر ساخت وساز تعمیر مکاتب دراین ولایت صورت نگرفته است .
وی با ابراز اینکه نزدیک به هشتصد وپنجاه  مکتب درغور وجود دارد گفت که از آن جمله ششصد وسی وهشت آن فاقد تعمیر میباشد وشاگردان درفضای باز درس میخوانند که این معضل باعث ایجاد مشکلات درروند تعلیم وتربیه  درغور شده است .
رییس معارف غور کمبود معلم را از چالش دیگر معارف غور خوانده گفت، معارف غور یکصد و هشتاد ویک هزار شاگرد دارد و دوهزاروپنجصد معلم کمبود دارد و حتی مکاتبی است که چندین صنف را یک معلم تدریس میکنند.
موصوف با ابراز نگرانی از نا امنی وموجودیت افراد مسلح غیر مسوول درشماری از مناطق سبب شده که فعالیت معارف به مشکل مواجه شود .
عبدالحمید ناطقی عضو شورای ولایتی غور نیز نبود صنوف درسی برای شاگردان را یک مشکل جدی درعرصه تعلیم وتربیه اطفال این ولایت خوانده گفت، وقتی صنوف درسی نباشد ، معلم نباشد ، کتاب نباشد ، ما گفته نمی توانیم که مکتب فعال است ومعلم درس میدهد وشاگرد درس میخوانند.
موصوف افزود که به شمول ولسوالی  های پسابند ، چهارسده ، دولینه ، شهرک ، ساغر ، تیوره ، تولک مرکز غور وشماری از مناطق دیگر دختران وپسران از مکتب باز مانده اند ومعاش معلمین هم به جیب افراد مسلح غیر مسوول میرود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا