سیاست

سفیر بریتانیا: توانمندی نیروهای امنیتی افغان برای طالبان راهی جزء پیوستن به مذاکرات صلح نگذاشته است

کابل باختر 21 جدی

سفیر کشور شاهی بریتانیا مقیم کابل، بعدازظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور ملاقات نمود.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر داد،در این ملاقات طرفین ضمن ابراز خرسندی از روابط حسنه دو کشور، در مورد مهمترین مسایل جاری افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر نمودند.

محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور تقویت همکاریهای منطقه ای را در جهت ایجاد صلح و ثبات در افغانستان موثر خوانده و با توجه به راه مشترکی که جامعه جهانی و افغانستان در طی یک دهه گذشته طی نموده اند، اظهار داشت که شکست افغانستان در جهت تداوم ارزشهای جدید، شکست جامعه جهانی نیز می باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به عزم ملت و دولت افغانستان برای برعهده گرفتن کامل مسئولیتهای امنیتی، بر کمکهای هرچه بیشتر جامعه جهانی در راستای تقویت و رشد ظرفیت نهادهای امنیتی کشور تاکید نمود. وی همچنین گسترش و تحکیم مناسبات و ارتباطات دو کشور در زمینه های مختلف را مهم عنوان نمود.

 در این دیدار ویلیام پتی سفیر کشور بریتانیا نیز متقابلا بر تقویت مناسبات نیک و حسنه دو کشور تاکید نموده و اظهار داشت که در کنار کمک هرچه بیشتر به رشد ظرفیت و توان نیروهای امنیتی افغانستان، مساعدتهای اقتصادی نیز در آوردن صلح و ثبات مهم بوده و از تداوم تعهد دولت متبوعش در این زمینه ها خبر داد.

سفیر کشور بریتانیا تصریح نمود که توانمندی نیروهای امنیتی افغانستان برای طالبان راهی جزء پیوستن به مذاکرات صلح باقی نگذاشته است و در پروسه صلح، حکومت افغانستان نقش رهبری کننده و جامعه جهانی تسهیل کننده آن می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا