سیاست

عربستان سعودی به تداوم همکاری ها با افغانستان متهعد است

کابل باختر 16 ثور
دکتور نصیر احمد اندیشه معین و سرپرست وزارت امور خارجه امروز، با جسیم محمد الخالدی سفیر عربستان سعودی در کابل، ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه به آژانس باختر،
در ابتداء، این ملاقات دکتور اندیشه ، اطمینان داد که وزارت امور خارجه از هرگونه همکاری برای پیشبرد هرچه بهتر امور مربوط به روابط دوجانبه، با سفارت آن کشور در کابل دریغ نخواهد کرد. همچنان معین وزارت امور خارجه، روی روابط و مناسبات نیک و تاریخی میان افغانستان و عربستان سعودی روشنی انداخته؛ اهمیت، ارزش و نقش مهم آن کشور را در تعاملات و معادلات منطقه، جهان و به خصوص کشور های اسلامی- ارزنده تلقی نمود.
دکتور اندیشه افزود که همکاری آن کشور با افغانستان، دوستی و روابط حسنه میان دو کشور تقویت و توسعه بیشتر یافته و فرصت های نهایت خوبی برای همکاری های بیشتر در بخش های مختلف به میان آمده و خواهان تداوم و توسعه بیشتر مناسبات و همکاری به خصوص در پروسه صلح افغانستان گردید.
بعداً، الخالدی، سفیر جدید عربستان سعودی مقیم کابل با استفاده از فرصت اظهار داشت که آرزوی عربستان سعودی صلح و ثبات، رفاه و انکشاف افغانستان است. عربستان به تداوم همکاری هایش با افغانستان در ساحات مختلف متعهد بوده و اذعان داشت که سعی خواهد کرد حین انجام مأموریت خویش در کابل در عرصه های مختلف منجمله تقویت و گسترش همکاری های دوجانبه گام های عملی بردارد. ختم/ نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا