امنیت

پولیس بیش از ۱۵۰۰ مظنون قاچاق مواد مخدر را در ۵ ماه گذشته بازداشت کرده است

کابل/باختر/9 اسد
موظفان مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله ۱۳۰۳ عملیات را در ۵ ماه گذشته در سراسر کشور اجرا کرده اند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، این عملیات ها هدف مبارزه علیه کشت، تولید، پروسس وقاچاق مواد مخدر راه اندازی شده است.
محمد هاشم اورتاق، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله که امروز در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت در این مورد جزییات می داد افزود: در نتیجه این عملیات ها ۱۵۴۵ تن به شمول ۴۲ زن و ۵ شهروند خارجی، بازداشت شده اند.
وی گفت که در میان بازداشت شدگان دوتن از قاچاقچیان بزرگ نیز شامل اند.
به گفته اورتاق در عملیات های پنج ماه گذشته نیروهای مبارزه با مواد مخدر، به گونه مجموعی ۳۵۶ تن مواد مخدر ، کشف وضبط شده است.
۵۹ دستگاه تولید مت امفتامین و۵ ذخیره گاه مواد مخدر نیز در نتیجه این عملیات ها کشف واز بین برده شده است.
به گفته وی ۱۵۸ میل سلاح، ۱۹۷ واسطه نقلیه و۵۱۱ تلیفون همراه که قاچاقچیان در تسهیل کار شان استفاده می کردند، به دست نیرو مبارزه با مواد مخدر افتاده است
معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله گفت که تمرکز پولیس مبارزه با مواد مخدر در عملیات های پنج ماه گذشته بیشتر به ولایت کابل بود ودر این مدت تنها ۴۶۶ عملیات در مرکز راه اندازی شده است که از اثر آن ۵۶۴ تن بازداشت شده اند.
او شمار معتادان خیابانی در سطح کشور را ۷۷۶۹ تن عنوان کرد وگفت که از این شمار ۲۲۲۰ تن در جریان ۵ ماه اخیر در کابل جمع آوری شده اند و به مراکز درمانی انتقال داده شده اند.
تطبیق پلان استراتیژیک وزارت امور داخله، تدوین طرح جمع آوری معتادان از نقاط مختلف شهر کابل ونگهداری آنان در محل های مناسب و تشدید عملیات ها بالای مراکز پروسس، ذخیره گاه ها ومراکز تکثیر مواد مخدر؛ برنامه های عمده معینیت مبارزه با مواد مخدر را تشکیل می دهد. نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا