سیاست

سند همکاری های دراز مدت ستراتیژیک میان افغانستان و ایتالیا امروز به امضا می رسد

کابل باختر 6 دلو

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز طی دیداری با جیورجیو ناپولیتانو رئیس جمهور ایتالیا در مورد اوضاع جاری افغانستان بحث و گفتگو کردند.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر،در این دیدار که در قصر ریاست جمهوری ایتالیا انجام شد، حامد کرزی به نمایندگی از مردم افغانستان از کمک و همکاری های ایتالیا به افغانستان تشکری کرد و قربانی های سربازان آن کشور را در افغانستان فراموشی ناشدنی دانست.

رئیس جمهور کشور با اشاره به گزارش های که گویا افغانستان پس از سال 2014 میلادی به بحران روبرو می گردد، گفت: افغانستان کشور مستحکم و دارای نظام است و من کاملاً مطمین هستم که افغانستان هیچگاهی به عقب بر نخواهد گشت.

حامد کرزی افزود: برای ما جای افتخار است که افغانستان سند همکاری های دراز مدت ستراتیژیک را با کشور دوست ایتالیا به امضا می رساند.

در مقابل آقای جیورجیو ناپولیتانو رئیس جمهور ایتالیا گفت که کشورش مانند گذشته کمک هایش را به افغانستان ادامه می دهد.

وی گفت ایتالیا به افغانستان مساعدت نموده و قربانی های زیادی را متقبل شده است و هیچگاهی اجازه نخواهد داد که افغانستان یکبار بار دیگر به مشکلات داخلی مواجه گردد.

گفتنی است که رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام امروز با آقای ماریو مونتی صدراعظم ایتالیا سند همکاری های دراز مدت ستراتیژیک میان افغانستان و ایتالیا را امضا خواهد کرد.

مطابق این سند ایتالیا پس از سال 2014 در چارچوب همکاری های دراز مدت ستراتیژیک با افغانستان در عرصه های سیاسی، امنیتی، مبارزه علیه مواد مخدر، همکاری های فرهنگی و رسانه ای، تطبیق قانون و ظرفیت سازی به کمک های خویش ادامه خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا