فرهنگ

جلوگیری ازتخریب سه حوض تاریخی درهرات

شهرهرات 27 عقرب باختر
ریاست اطلاعات وفرهنگ هرات در سال روان از تخریب وغصب سه حوض تاریخی جلوگیری کرد.
آریا رووفیان رئیس اطلاعات وفرهنگ ولایت هرات درنشست خبری درجمع خبرنگاران گفت :" مسولان این اداره با وجود چالشهای فراوان توانسته اند از تخریب حوض های تاریخی جلوگیری نماید.
رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات از فعالیت های سازمان یافته برخی افراد در زمینه به تخریب و غصب ساحات تاریخی یاد کرد که این اداره با اقدام به موقع توانسته است، از ادامه فعالیت این افراد واشخاص جلوگیری نماید.
او، درعین حال ازاجرای پنج پروژه ترمیماتی آثار باستانی، هفت ساحه تاریخی  از سوی متخصصین و ترمیم این آثار باستانی را از طرح های عمده این اداره خوانده عنوان کرد که هم اکنون پنجاه آبده تاریخی در هرات نیازمند توجه جدی وترمیم وبازسازی است.
آریا رووفیان افزایش صنعت گردشگری در ولایت هرات، را از دستاوردهای این اداره خواند که با اجرای برنامه های آگاهی دهی و ارائه سهولتها باهمکاری بخش خصوصی  این صنعت در هرات افزایش چشمگیری داشته است.
او رقم گردشگران  داخلی وخارجی را از آغاز سال تا اکنون حدود نه هزار تن بیان کرد.
تدویربیست نمایشگاه هنری- صنایع دستی ، برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب، گسترش برنامه های فرهنگی، تولید دوفلم سینمایی، رونمایی ازپنج عنوان کتاب، تلاش برای ایجاد کتابخانه کودک، ایجاد مراکز فرهنگی وکتابخانه در ولسوالی های انجیل، گذره، ادرسکن، برگزاری جشنواره فلم کودکان، احیاء فدراسیون ملی جوانان، برگزاری کنفرانسهای علمی برای جوانان و تاسیس نمایشگاه دائمی ارتباطات را گوشه ایی از فعالیتهای اجرایی این اداره دانست.
رووفیان دراین میان بهبود وضعیت فرهنگی را نیازمند تلاش همگانی وهمکاری جامعه فرهنگی هرات دانست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا