گزارش ها

بهاء گاز افزایش یافت

وزارت تجارت و صنایع : ما در بازار مداخله میکنیم
کابل باختر/ 25/ عقرب
با آنکه اداره مواد نفتی و گاز مایع وزارت تجارت و صنایع بهاء هر کیلو گاز مایع را 60 افغانی تعین کرده اما دیده میشود که این امر تاکنون دربازارهای کشور تطبیق نشده و باشنده گان شهر از بلند رفتن نرخ گاز شکایت دارند.
به گزارش آژانس باختر ، شماری از باشنده گان کابل از بلند بودن مواد نفتی شکایت نموده میگویند، مواد نفتی در تانکهای تیل دولتی نسبت به پرچون سه افغانی بلند به فروش میرسد که مردم هرکیلو گاز مایع را الی 70 افغانی به فروش میرسد .
بلند رفتن نرخ مواد سوختی و بخصوص گاز مایع هموطنان ما را دچار مشکل ساخته و آنانیکه عاید ثابت دارند بیشتر دچار مشکل اند.
شهروندان از دولت میخواهند تا برچگونگی فروش مواد سوختی وارسی دقیق داشته باشند.
فریدالله شیرزی رییس اداره مواد نفتی وزارت تجارت گفته است، با سرد شدن هوا قیمت مواد نفتی و سوخت افزایش یافته است وعوامل افزایش قیمت گاز مایع در کشور افزایش قیمت مواد سوختی الی 25 دالر در نرخ فی تن آن در بیرون از کشور میباشد.
ریاست مواد نفتی وزارت تجارت و صنایع براساس ارزیابی های که دارد تاکید داشته تا فی کیلو گاز مایع باید 59 افغانی فروخته شود و این ریاست تیم های بررسی نرخ گاز مایع را در نقاط مختلف شهر توظیف کرده اند و نرخ هارا کنترول میکند.
وحید الله غازی خیل سخنگوی وزارت تجارت و صنایع دراین رابطه به آژانس باختر گفت ، با رسیدن فصل سرما قیمت مواد نفتی به خصوصی گاز مایع افزایش یافته است که باعث نگرانی شماری از شهروندان کشور گردیده است .
غازی خیل، دلیل عمده بلند رفتن مواد نفتی را عدم انتقال این ماده از سوی موتر های بزرگ دانسته میگوید، موتر های خورد وقتی مواد نفتی را وارد میکند چون قیمت دالر امریکایی بلند است مواد نفتی را به قیمت بلند تر به فروش میرسانند.
وزارت تجارت و صنایع  با تشبث در بازار تلاش دارد که غرفه های موادنفتی را درکشور بیشتر نمائید تا قیمت های مواد نفتی کاهش بیابد و از افزایش آن جلوگیری صورت گیرد.
این وزارت در بندر حیرتان ذخایر گاز مایع دارد و میکوشد زودتر آن را به کابل انتقال دهد تا از افزایش قیمت گاز جلوگیری صورت گیرد.

درحالی از ازدیاد موادنفتی بخصوص گاز مایع سخن به میان می آید که اخباری وجود دارد، تیل و گاز وارد شده به افغانستان دوباره به پاکستان قاچاق میشود مگر مسوولان وزارت تجارت و صنایع دراین رابطه چیزی نگفته اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا