گزارش ها

وضعیت امنیتی پروان بررسی شد

کابل 18 اسد باختر
وضعیت امنیتی پروان در جلسۀ به اشتراک وزرای دفاع ،داخله ،خارجه و ریاست عمومی  امنیت ملی تحلیل وبررسی گردید.
دفتر مطبوعاتی وزارت امور  داخله به آژانس باختر خبر داد، در این نشست که به ریاست محمد عمر داوودزی وزیر امور داخله برگزار گردید، ضرار احمد عثمانی وزیر امور خارجه ، سترجنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی، رحمت الله نبیل سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی، شماری از نماینده گان پروان در ولسی جرگه و شورای ولایتی، سترجنرال محمد ایوب سالنگی معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله، والی و قومندان امنیه پروان، و شماری از قوماندانان جهادی و چهره های با نفوذ محلی آن ولایت شرکت داشتند.
وزیر امور داخله کشور، با اشاره به اهمیت امنیت پروان برای کابل، گفت که افزایش نا امنی ها در پروان در جلسات متعدد شورای امنیت مورد بحث قرار گرفته و اخیراً فیصله به عمل آمده تا وزارت امور داخله اقدامات جدی ای را در مورد تامین امنیت پروان روی دست گرفته و به نا امنی هایی که به خصوص از ناحیه افراد مسلح غیر مسوول متوجه این ولایت گردیده، نقطه پایان گذاشته شود.
سترجنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی، افزایش نا امنی های اخیر در پروان را غیر قابل قبول خوانده گفت که دشمن در تلاش است تا از هر فرصت ممکن به نفع نا امن سازی مناطق همجوار کابل استفاده کند اما نیروهای امنیتی کشور با سرسختی تمام امنیت تمامی مناطق کشور را تامین نموده و در ولایت پروان نیز به دشمن اجازه نخواهند داد که با استفاده از وضعیت پیش آمده، به نفع اهداف شوم خویش بهره برداری کند.
در این نشست، همچنان ضرار احمد عثمانی وزیر امور خارجه در مورد مشکلات امنیتی پروان و راه های حل آن صحبت نموده، گفت که اطاعت و حمایت از والی پروان در زمینه رسیده گی به مشکلات امنیتی، یگانه راهی است که می توان نا امنی های پروان را از بین برده و جلو برخورد های سلیقه یی که منجر به بد امنی ها دراین ولایت شده را گرفت.
در همین حال، رحمت الله نبیل سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی، با اشاره به گزارش های استخباراتی در خصوص تلاش های دشمن برای بهره برداری از نا امنی های اخیر پروان، گفت که در چند ماه اخیر ده ها تن در پروان در اثر درگیری های ذات البینی میان قومندانان و زورمندان محلی کشته شده اند و دوام این نا امنی ها، برای گروه های هراس افگن بستر سازی می کند تا وضعیت را به نفع خویش مدیریت کنند.
در این نشست، ذکیه سنگین نماینده پروان در ولسی جرگه نیز به نماینده گی از مردم در مورد مشکلات امنیتی پروان صحبت نموده گفت که تشویش مردم از ناحیه نا امنی ها در این اواخر  در پروان افزایش یافته و ایجاب می کند که تامین امنیت پروان به گونه جدی در اولویت کاری نیروهای امنیتی قرار گرفته و تصامیمی که در این خصوص گرفته می شود به گونه یکسان و جدی بالای همگان تطبیق شود.
والی و قوماندان امنیه پروان نیز در نشست امروزی که به هدف بررسی وضعیت امنیتی پروان برگزار شده بود، در مورد وضعیت امنیتی و چالش های موجود در این عرصه صحبت نموده و خواستار حمایت جدی حکومت مرکزی از برنامه هایی شدند که در این خصوص در چارچوب یک توافق با قوماندانان و متنفذین محلی ترتیب شده است.
قوماندانان و متنفذین محلی پروان که به دلیل انتساب برخی از نا امنی ها و افراد مسلح غیر مسوول به آنان، در نشست امروزی وزارت امور داخله فرا خوانده شده بودند، نیز نظریات و پیشنهادات خود را برای حل مشکلات امنیتی این ولایت با مسوولان ارشد نهاد های امنیتی کشور شریک ساخته و تعهد کردند که از تصامیم و فیصله های رهبری وزارت امور داخله به خاطر تامین امنیت پروان حمایت همه جانبه می کنند.
در پایان نشست امروزی، وزیر امور داخله فیصله نمود که کمسیونی به هدف تامین امنیت بهتر پروان تشکیل گردیده و دو قطعه مجهز واکنش سریع پولیس و امنیت ملی از مرکز به پروان فرستاده شود تا زیر امر مستقیم وزارت امور داخله فیصله های کمیسیون را عملی نمایند.
تغییر و تبدیلی آمرین حوزه های پولیس شهر چاریکار مرکز ولایت پروان؛ خلع سلاح افراد مسلح غیر مسوول؛ نظارت از چگونگی استفاده سلاح هایی که جواز قانونی دارند و نظارت از حمل سلاح های مربوط به افراد وابسته به نیروهای امنیتی که در بیرون از پروان وظیفه رسمی دارند و سلاح های خود را با خود به خانه می برند؛ از نکات عمده یی بود که در نشست امروزی فیصله شد تا به زودی در دستور کار قرار گرفته و از عملی شدن آن اطمینان حاصل گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا