سیاست

محمد كريم خليلي: اراده مردم، خود عامل مهم در تداوم دستاوردهای فصل جدید افغانستان می باشد

 

 

كابل باختر 26 ميزان

نماینده خاص سرمنشی ملل متحد در امور افغانستان پیش از چاشت امروز با محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور ملاقات كرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،در این دیدار یان کوبیش نماینده سرمنشی ملل متحد با اشاره به سفر خود به مقر سازمان ملل متحد در نیویارک  و گفتگو با هیئت رهبری این سازمان و مقامات حکومت آمریکا در ارتباط با افغانستان اظهار داشت که پیام واضح و روشن سازمان ملل متحد، ایالات متحده امریکا و دیگر همکاران جامعه جهانی، حمایت از  مردم و دولت افغانستان پس از سال 2014 می باشد.

وی همچنین تاکید نمود که عزم سازمان ملل متحد و دیگر همکاران بین المللی افغانستان برگزاری یک انتخابات شفاف و انتقال موفقیت امیز مسئولیتهای امنیتی در سال 2014 می باشد. نماینده سرمنشی ملل متحد همچنین تصریح نمود که موضع هر دو حزب اساسی آمریکا حمایت از افغانستان پس از سال 2014 بوده و در خطوط کلی سیاست این کشور نسبت به افغانستان تغییر نخواهد آمد.

یان کوبیش  در ارتباط با تلاشهای فنی و  تخنیکی و برگزاری یک سلسله نشستهای مشورتی سازمان ملل متحد با نمایندگان جامعه مدنی، اصناف، احزاب و گروههای مختلف افغانستان برای چگونگی برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه و نیز  برقراری صلح در کشور با معاون رئیس جمهور صحبت نمود.

در این دیدار محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور از تلاشهای یان کوبیش برای برگزاری انتخابات در سال 2014 برقراری صلح و ثبات و نیز اعلام حمایت این سازمان از مردم و دولت افغانستان پس از سال 2014 ، اظهار قدردانی و سپاسگزاری نمود.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت که در سفرش به ولایت بامیان و دیدارهایش که با گروهها و نمایندگان مختلف مردم داشته است، از عزم قاطع سازمان ملل متحد، جامعه جهانی و نیز حکومت افغانستان برای حفظ دستاوردهای فصل جدید و حمایت از افغانستان پس از سال 2014 صحبت نموده و اضافه نمود که اراده مردم افغانستان  خود عامل مهم در تداوم دستاوردهای فصل جدید افغانستان می باشد.

وی همچنین اظهار داشت که عزم و اراده حکومت افغانستان نیز برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه می باشد که انتظار دولت و مردم افغانستان نیز این است که سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی افغانستان را در این زمینه کمک نمایند.

معاون رئیس جمهور همچنین اظهار داشت که هیات رهبری دولت افغانستان از هرگونه تلاش و اقدام سازمان ملل متحد برای برقراری صلح و ثبات و برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه حمایت همه جانبه می نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا