امنیت

دهها تن از طالبان از جمله دو قوماندان این گروه کشته شدند

لشکرگاه باختر اول عقرب
مقام های محلی درولایت هلمند میگویند که درعملیات های جداگانه نظامی در این ولایت سی وسه طالب مسلح کشته شدند .
برید جنرال ولی محمد احمدزی قوماندان قول اردوی 215 میوند به آژانس باختر گفت: نیروهای امنیتی  افغان با اجرای عملیات های هوایی زمینی وکمینی بر مخالفان در موقعیت های مختلف تلفات سنگین به آنان  وارد نموده اند .
موصوف افزود، درعملیات که در ساحه سورگو ولایت هلمند  در مربوط حوزه دوم امنیتی توسط قطعه کماندو وقطعه خاص راه اندازی شد هشت طالب مسلح کشته شده اند ومهمات شان نیز از بین برده شده است .
به گفته منبع، درحمله هوایی بالای ساحه بولان درمربوطات ناحیه سوم امنیتی  که به کمک نیروهای خارجی راه اندازی گردیده بود  پانزده  طالب از جمله یکی از قوماندانان این گروه به نام ملا مجاهد کشته شده است .
احمدزی  افزود که درساحه میزان مربوطات حوزه سوم امنیتی  درکمینی هفت طالب مسلح کشته  شده  وهمچنان  درساحه جنگل نزدیک به شهر سه مخالف دیگر کشته شده است .
قوماندان قول اردو میوند گفت نیروهای تازه نفس به هلمند رسیده اند وپلان های خاص را طرح ریزی می کنند  وبعداً در مناطق  که طالبان حضور دارند به خاطر از بین بردن شان هر شب دوبار نیروها را از طریق طیاره برمحل های مورد نظر  پیاده می کنند.
براساس معلومات احمدزی نیروهای امنیتی دیشب در مرکز شهر افرادی را بازداشت نموده اند که با خود ده دوربین شب بین داشته اند .
مل پاسوال  محمدحکیم انگار قوماندان قوماندانی پولیس 505 بُست میگوید که این عملیات در  تفاهم  با نیروهای خارجی صورت گرفته ودر آینده نیز  به خاطر از بین بردن مواضع طالبان ادامه  خواهد یافت .
موصوف افزود  کمربند  امنیتی که درحال  حاضر در مربوطات حوزه های دوم وسوم شهر قرار دارد به زودی به نقاط دورتر انتقال پیدا می کند و ساحه و سیع  تری را احتوا خواهد کرد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا