سیاست

وزرای دفاع افغانستان و امریکا اوضاع امنیتی افغانستان و منطقه را بررسی کردند

کابل باختر 14 جدی
وزرای افغانستان امریکا در رابطه به اوضاع امنیتی افغانستان و منطقه بحث وتبادل نظر نمودند."
تورنجنرال دولت "وزیری" سخنگوی وزارت دفاع ملی به آژانس باختر گفت: دگرجنرال ارکانحرب طارق شاه بهرامی وزیردفاع ملی شب گذشته در یک صحبت تلیفونی با جنرال جیمزمتیس وزیردفاع ایالات متحده امریکا در رابطه به اوضاع امنیتی افغانستان و منطقه و آماده گی های رزمی منسوبان اردوی ملی بحث و تبادل نظر نمودند.
وزیردفاع ملی ضمن قدردانی از موضع گیری امریکا در قبال مردم افغانستان، وضعیت امنیتی کشور را تشریح نمود.
وزیردفاع ملی گفت: "قوای مسلح افغانستان خاصتأ منسوبین اردوی ملی طی سال روان مشکل ترین وظایف را با شجاعت و سرسپرده گی کامل اجرا نموده و نگذاشته اند تا دشمنان افغانستان به اهداف استراتیژیک خود دست یابند.
بهرامی نحوه عملکرد اردوی ملی را در مقایسه با سال گذشته بهتر عنوان نموده افزود: "فعلآ ابتکار عمل نظامی به دست نیروهای دفاعی وامنیتی مخصوصأ اردوی ملی میباشد و قطعات و جزوتام های اردوی ملی از حالت مدافعوی به حالت تعرض قرار گرفته است.
وزیردفاع ملی از اصلاحات اساسی در تمام قدمه های اردوی ملی یاد نموده تاکید نمود که رهبری وزارت دفاع ملی به منظور ریشه کن ساختن فساد بطور جدی کار میکند.
در مقابل جنرال جیمزمتیس وزیردفاع ایالات متحده امریکا تلاش های رهبری وزارت دفاع ملی را در رابطه به محو فساد قابل ستایش دانسته ، خواستار تشدید این تلاش ها گردید.
وی ضمن تکرار حمایت صدفیصد سیاسی و نظامی کشورش از دولت و مردم افغانستان اطمینان داد که ایالات متحده امریکا فشار هارا بالای پاکستان نگهمیدارد تا تمامی پناه گاهای تروریستان نابود شود و منجر به صلح و ثبات در افغانستان و منطقه گردد.
جنرال جیمزمتیس گفت: "ایالات متحده امریکا به تعهدات خود در قبال افغانستان پابند بوده و از ریفورم و جوان سازی در اردوی ملی استقبال می نماید ، وی ازدیاد قطعات کماندو را در جهت برقراری ثبات و برتری نظامی در افغانستان ارزشمند دانسته وعده سپرد که قوماندانی حمایت قاطع در مورد حمایت های هوایی از قوای مسلح افغانستان آماده همکاری میباشند.
وزیردفاع ایالات متحده امریکا اضافه نمود:" با روی کار آمدن رهبری جدید در وزارت دفاع ملی، در سال روان پیشرفت های قابل ملاحظه ی رونما گردیده و اردوی ملی در این سال خوب درخشیده است، رهبری آگاهانه شما باعث شده تا سربازان افغان توان نگهداری ولایات و ولسوالی هارا داشته باشند که جای تشکر وقدردانی را دارد. ختم/ عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا