اخبارTOPجهان

اردوغان؛ کشتار مردم فلسطین را از «شرم‌آورترین» رویداد‌های جهان خواند

کابل ۳۰ حمل باختر
رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه کشتار مردم فلسطین توسط رژیم اسرائیل را از «شرم‌آورترین» رویدادها در تاریخ بشریت عنوان کرد.
رجب طیب اردوغان، روز گذشته در نشست نمایندگان حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه، اعلام کرد که رژیم اسرائیل با کشتن نزدیک به ۱۴ هزار کودک بی‌گناه در غزه، در ارتکاب «جنایت و وحشی‌گری» از آدولف هیتلر، رهبر نازی‌ها پیشی گرفته است.
اردوغان با تاکید بر حمایت کشورش از مردم فلسطین، به جنگ حماس با ارتش رژیم اسرائیل اشاره کرد و گفت: «ما به خوبی می‌دانیم که برای رسیدن به استقلال، باید بهایی پرداخت کرد»
رییس جمهور ترکیه پیش از این نیز با مسوول دانستن نتانیاهو در به میان آمدن تنش‌های اخیر در خاورمیانه، گفت که «تا زمانی که ظلم و نسل‌کشی در غزه ادامه داشته باشد، منطقه‌ شاهد درگیری‌ و تنش‌های تازه خواهد بود.» او از همه طرف‌ها خواسته بود تا براساس «عقل سلیم» عمل کنند.
این در حالی است که وزارت صحت فلسطین به تازگی اعلام کرده است که از آغاز حملات ارتش اسرائیل بر غزه تاکنون، نزدیک به ۳۴ هزار تن فلسطینی شهید و بیشتر از ۷۶ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.
در همین حال، واسیلی نبنزیا، نماینده دایم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته، خواستار بررسی موضوع تحریم‌ها علیه رژیم اسرائیل از سوی اعضای این شورا شده است.
نبنزیا بنابر عدم پایبندی تل‌ابیب به قطع‌نامه‌های الزام‌آور این شورا در مورد آتش‌بس در غزه، این خواستش را مطرح کرده است.
نماینده روسیه پیش از این نیز در نشست شورای امنیت گفته بود: «یادآوری می‌کنیم که عدم پایبندی به مصوبات الزام‌آور شورای امنیت از سوی ناقضان آن باید تحریم‌ها علیه آنان وضع شود و بر این باوریم که شورای امنیت باید به فوریت در مورد این مسأله اقدام کند.»
نبنزیا می‌افزاید: «غزه شاهد یک فاجعه بی‌سابقه است و اسرائیل مانع ورود نیمی از کاروان‌های کمکی به این منطقه می‌شود.»
گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطع‌نامه‌ای خواستار آتش‌بس در غزه، آزادی گروگان‌ها و فراهم‌سازی زمینه کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی شده است، اما رژیم اسرائیل با نادیده گرفتن این قطع‌نامه همچنان به حملاتش بر نقاط مختلف غزه ادامه داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا