سیاست

رئیس جمهور غنی: سفر هیات عالی رتبۀ افغانستان به امریکا به روابط میان دو کشور روح تازه بخشید

کابل باختر 10 حمل
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز با مایکل کخ نماینده خاص آلمان برای افغانستان و پاکستان دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این دیدار که در ارگ انجام شد، نماینده خاص آلمان برای افغانستان و پاکستان از ابراز همدردی و تسلیت رئیس جمهور غنی بخاطر سانحه سقوط طیاره مسافربری آلمان که در اثر آن تمام سرنشینان آن کشته شدند، تشکر کرد.
وی در این دیدار به رئیس جمهور غنی گفت که سخنرانی شما در مجلس مشترک کانگرس امریکا جامع و ارزشمند بود و تمام مسایل مهم میان دو کشور را احتوا می کرد.
نماینده خاص آلمان برای افغانستان و پاکستان از تلاش های رئیس جمهور غنی و حکومت افغانستان در رابطه به روند صلح و بهبود روابط میان افغانستان و پاکستان قدردانی کرد و از همکاری کشورش در صورت نیاز در این زمینه اطمینان داد.
در مقابل محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، یکبار دیگر تسلیت و همدردی خویش را بخاطر سانحه سقوط طیاره مسافربری آلمان به حکومت، مردم آن کشور و خانواده های قربانیان ابراز کرد.
رئیس جمهور ضمن تشکر از کمک و همکاری های آلمان در ۱۳ سال  گذشته، خواهان ادامه همکاری های آن کشور مخصوصاً در ساحات تخنیکی با افغانستان گردید.
رئیس جمهور در مورد سفر هیات عالی رتبۀ افغانستان به امریکا گفت که این سفر به روابط میان دو کشور روح تازه بخشید و راه را برای همکاری های گسترده تر میان دو کشور، هموار ساخت.
رئیس جمهور غنی در مورد روابط با پاکستان گفت که ما مشکل را با پاکستان به گونه واضح مطرح کردیم و آن این است که پاکستان در یک خصومت اعلام ناشده با افغانستان قرار داشت و تاکید ما این بود که نخست روابط میان دو کشور به حالت عادی برگردد تا زمینه همکاری ها، فراهم شود.
وی گفت که اکنون دریچه همکاری های تازه میان دو کشور گشوده شده و این همکاری به منفعت افغانستان و پاکستان و تمامی منطقه می باشد.
رئیس جمهور در رابطه به روند صلح نیز صحبت کرده، گفت که نسبت به هر زمان دیگر اجماع برای صلح فراهم شده و مشورت ها و صحبت ها در این زمینه با تمامی قشرهای جامعه صورت گرفته است.
رئیس جمهور غنی گفت که مردم از مذاکرات صلح در جریان قرار خواهند گرفت و هیچ چیزی از انظار آنان پنهان نخواهد ماند.  
در اخیر این دیدار نماینده خاص آلمان برای افغانستان و پاکستان به رئیس جمهور غنی گفت که حکومت آلمان از شما دعوت می کند تا در یک فرصت مناسب از آن کشور دیدن نمایید.
رئیس جمهور کشور از دعوت حکومت آلمان تشکری کرد و گفت : وزارت های خارجه دو کشور در این زمینه کار خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا