اقتصاد

حامدکرزی : افغانستان ضرورت دارد که بالای منابع آبی کشور بندها و دستگاه های تولید برق بسازد

 

کابل باختر/ 11/ دلو

حامدکرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان درسخنرانی دیروزی خود درکنفرانس بین المللی آب به مدیریت منابع آب کشور نیز تماس گرفته گفت که آب زیاد افغانستان به کشورهای همسایه سرازیر میشود.

 به گزارش آژانس باختر ، حامدکرزی دراین سخنرانی درکنار آنکه به استفاده درست و معقول آب درکشور تاکید کرد افزودکه آب زیاد افغانستان به کشورهای همسایه سرازیر میشود و همسایه ها از آب کشور ما استفاده میکنند افغانستان ضرورت داردکه بالای منابع آبی کشور بندها و دستگاه های تولید برق بسازد.

 رییس جمهور همچنان بیان داشت که همسایه های ماهم باید بدانند که افغانستان هم حق تعالی و ترقی دارد ، افغانستان هم حق زنده گی بهتر دارد حق راحتماً افغانستان خواهان است که از آن استفاده کنند و ما حاضر هستیم با همسایه گان خود در مورد ،متکی به مناسبات دوستی و همسایه گی مذاکره کنیم تاحق به حقدار برسد.

 رییس جمهور همچنان مطرح کرد که مردم افغانستان از آب دریا آمو هیچ استفاده نکرده اند و اگر هم کرده اند ، نهایت اندک بوده است و آمو دریا برای ما اهمیت حیاتی دارد ، به همینگونه منابع دیگر آب اگر در هلمند است و یا هریرود و یاکنر و سایر دریا ها دیگر در افغانستان يا بيرون از کشور حق ملت افغانستان درآنها محفوظ است و حفاظت ازاین حق وظیفه حکومت افغانستان میباشد.

تماس رییس جمهور به این موضوع مبرهن میسازد که تاهنوز از منابع آبی کشور بنابه دلایلی مختلف مدیریت اساسی صورت نگرفته و حکومت باید دراین راستا توجه کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا