سیاست

نخستین نشست کمیسیون مشترک امنیتی افغانستان و ازبکستان، برگزارشد

کابل 22 دلو باختر
نخستین جلسه  کمیسیون مشترک امنیتی میان افغانستان و ازبیکستان در تاشکند  برگزار شد وروی همکاری دو جانبه میان دو کشور و همکاری در برابر هراس افگنی و اعاده ثبات در منطقه بحث شد .
یک منبع خبری شورای امنیت ملی  به آژانس باختر خبر داد، در این نشست محمد حنیف اتمر مشارو امنیت ملی کشور و ویکتور محمدوف مشاور امنیت ملی ازبیکستان ،بر ایجاد برنامه های تطبیقی از بهر عملی شدن تفاهم ها برای تنظیم امور کمیسیون مشترک موافقت کردند.
در این نشست هر دو طرف در کنار بحث در مورد گسترش همکاری های دوجانبه و چند بعدی، صلح و تطبیق پروژه های توسعه یی درازمدت را برای امنیت و ثبات منطقه مهم دانستند.
در این نشست همچنان در مورد مبارزه عليه هراس افگنان جهانی، جلوگری از تولید و قاچاق مواد مخدر بحث و تبادل نظر صورت گرفت. هر دو طرف بر نهادینه شدن همآهنگی ها و همکاری ها برای بهبود امنیت و ثبات منطقه میان کشورهای منطقه تأکید کردند و ثبات و امنیت افغانستان را برای ثبات منطقه مهم دانستند.
کمیسیون مشترک امنیتی میان افغانستان و ازبیکستان در جریان سفر اخیر  رییس جمهوری افغانستان به آن کشور به هدف همکاری های دو جانبه و استحکام امنیت وثبات در منطقه ایجاد گردید. روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا