سیاست

سیصد و چهل وهشت شکایت انتخاباتی در لوگر ثبت شده است

پل علم 1 عقرب باختر
مسوولان کمیسیون شکایات انتخاباتی در لوگر میگویند که سیصد وچهل وهشت مورد شکایت انتخاباتی نزد آن اداره ثبت شده است.
رحمت الله حقمل رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی ولایت لوگر به آژانس باختر گفت که سیصدوچهل وهشت شکایات انتخاباتی نزد آن اداره ثبت شده است و بعد از بررسی تا دو هفته دیگر نتایج آن اعلام خواهد شد.
حقمل افزود که اکثر شکایات در مورد کم کاری، مشکلات فنی و تخنیکی، عدم کارکرد درست سیستم بایومتریک، عدم بلدیت کامل کارمندان انتخابات با سیستم بایومتریک، تاخیر در بازشدن مراکز رای دهی، نبود فهرست نام رای دهندگان، به کمیسیون مستقل انتخابات برمی خورد.
همچنان شکایات دیگر در رابطه به تقلب و قانون شکنی های نامزادان به این کمیسیون نیز ثبت شده است.
شمشادلاروی سخنگوی والی لوگر گفت که بعضی صندوق های رای دهی تا هنوز از برخی ولسوالی ها به مرکز انتقال نه شده است و نظر به برخی مشکلات تخنیکی کمیسیون مستقل انتخابات، شمارش آرا در لوگر به گونه رسمی فردا شروع می شود.
وی افزود که حضورمردم در روند رای دهی در ولایت لوگر گسترده بود وزنان نیزگروه گروه به پای صندوق های رای رفتند و برای انتخاب نماینده شان برای ولسی جرگه رای دادند.
از سوی دیگر حسیب الله ستانکزی رییس شورای ولایتی لوگر کمیسیون مستقل انتخابات را در آن ولایت به کم کاری متهم میکند و می گوید که انتخابات پارلمانی درولایت لوگربه گونه شفاف برگزار نشد و دربرخی مراکز رای دهی کارمندان مستقل انتخابات به نفع بعضی نامزادان دست به تقلب سازمان یافته زدند.
وی از کمیسیون شکایات انتخاباتی وحکومت میخواهد که نتایج این انتخابات را بابررسی کامل شکایات انتخاباتی وبه شکل عادلانه اعلام نمایند و به خواست های مشروع وقانونی مردم رسیدگی نمایند.
گفته میشود که در ولایت لوگر هشتاد و دو مرکز ثبت نام وجود داشت که چهل وهشت مرکز آن مسدود بود و سی وچهارمرکز به روی رای دهند گان باز بود که در دو مرکزآن نظر به مشکلات امنیتی وتخنیکی انتخابات صورت نگرفت.
عبدالرحمن محبت رییس کمیسیون مستقل انتخابات لوگردر مورد شمارش آرا و نتایج آن با وجود تلاش های مکررحاضربه گفتگو نه شد. احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا