سیاستاخبار

محمد حنیف اتمر با شاه محمود قریشی دیدار کرد

کابل/ 29 جوزا/ باختر

محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجهٔ جمهوری اسلامی افغانستان در حاشیۀ مجمع دیپلوماسی انتالیا با مخدوم شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجهٔ جمهوری اسلامی پاکستان دیدار کرد.

اتمر در این دیدار با ابراز قدردانی از مساعدت‌ صحی پاکستان به خصوص ۵۰۰ کپسول آکسیجن، از نقش علمای پاکستان در کنفرانس علمای سه کشور که به میزبانی عربستان سعودی برگزار شده بود، قدردانی کرد و به منظور حل بحران افغانستان از طریق مسالمت‌آمیز، بر تطبیق اعلامیۀ پایانی این نشست تأکید کرد.

اتمر خاطرنشان کرد که با توجه به نفوذ و تأثیرگذاری یی که پاکستان بر گروه طالبان دارد، اسلام آباد می‌تواند این گروه را به پابندی به تعهدات شان در قبال کاهش خشونت‌‌ها، تأمین آتش‌بس فوری و از سرگیری مذاکرات معنادار صلح با دولت افغانستان، ترغیب کند.

اتمر همچنان افزود که نقش پاکستان در تقویت اجماع منطقه‌یی و بین‌المللی برای موفقیت روند صلح افغانستان، حایز اهمیت است.

وزیر امور خارجۀ کشور با اشاره به حساسیت شرایط برای رسیدن به صلح پایدار که خواست دولت و مردم افغانستان، کشورهای منطقه و جهان است و منافع پاکستان نیز درآن نهفته است، روی تفاهم و همکاری نزدیک میان دو دولت تأکید کرد.

دو طرف در این دیدار روی برگزاری نشست کاری پلان عمل افغانستان – پاکستان برای صلح و همبستگی (APAPPS) و تعدیل و نهایی‌سازی موافقتنامهٔ ترانزیتی و تجارتی (APPTA) نیز بحث و تبادل نظر کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا