اخبارجامعه

ارائه خدمات تذکرۀ الکترونیکی در ناحیۀ یازدهم شهر کابل

کابل/11 حمل/باختر

 ادارۀ ملی احصائیه و معلومات، مرکز توزیع تذکره الکترونیکی ناحیۀ یازدهم شهر کابل را در ماه دلو ۱۳۹۹ به‌منظور تسریع روند ملی توزیع تذکرۀ الکترونیکی و پاسخگویی به تقاضای شهروندان ایجاد کرده است.

مجدود بیگ مدیر عمومی مرکز توزیع تذکرۀ الکترونیکی ناحیۀ یازدهم شهرکابل می‌گوید: که این مرکز با داشتن ۴۷ کارمند در خدمت شهروندان است.

بیگ می‌افزاید: “مرکز توزیع تذکرۀ الکترونیکی ناحیۀ یازدهم، روزانه حدود ۸۰۰ تن از متقاضیان را ثبت معلومات می کنند و برای حدود ۷۰۰ تن دیگر تذکرۀ الکترونیکی توزیع می‌ کند”

به‌ گفتۀ بیگ، تذکرۀ الکترونیکی افزون بر این‌که یک سند معتبر هویت است، در کاهش جرایم و فساد اداری نیز دولت را یاری می‌رساند. شماری از شهروندان کشور که جهت اخذ تذکره‌های الکترونیکی خود به‌ این مرکز آمده اند، از روند ارائه خدمات این مرکز ابراز رضایت می کنند و از تطبیق این روند ملی احساس افتخار می‌کنند. محمد امان یک تن از متقاضیان گفت: “خرسندم که تذکرۀ الکترونیکی خود را به‌دست آوردم، این تذکره به شکل معیاری ساخته شده است که نمایان‌گر هویت ملی ما است”

 نصرت الله شیرزاد یکی دیگر از متقاضیان تذکرۀ الکترونیکی در این مرکز می‌گوید که این‌جا آمدهام تا تذکرۀ خود، را به‌دست آورم و از تمامی هموطنان می‌خواهم بیایند در این روند مهم ملی به‌ خاطر آیندۀ روشن خویش تذکرۀ الکترونیکی اخذ کنند.

ادارۀ ملی احصائیه و معلومات، به‌شمول مرکز ناحیۀ یازدهم که در ساحه قلعۀ نجارها موقعیت دارد،‌ به ۲۶ مرکز توزیع تذکره الکترونیکی فعال در شهر کابل داشته و به‌زودی مراکز بیشر را جهت تسریع این روند ملی ایجاد  می کند.

متقاضیان تذکرۀ الکترونیکی می‌‌توانند با مراجعه به ویب‌سایت تذکرۀ الکترونیکی (www.nid.nsia.gov.af) به‌گونۀ آنلاین ثبت‌نام کنند و با انتخاب نزدیک‌ترین مرکز توزیع تذکرۀ الکترونیکی در مرکز، ولایت ها و ایران برای دریافت تذکرۀ الکترونیکی اقدام کنند./فرشته

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا