جامعه

کمیسیون اصلاحات و توسعه شهری جلسه کرد

کابل باختر 23 حمل
جلسه کمیسیون عالی اصلاحات و توسعه شهری به ریاست احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب در دفتر کاری اش تدویر یافت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب به آژانس باختر، در این جلسه روی آمادگی برای تدویر کنفرانس ملی شهری، مطالعات تخنیکی و بودجوی قصر دارلامان ، پروسه تهیه پلان تفصیلی کول حشمت خان بحث صورت گرفت.
نخست انجنیریوسف پشتون مشاور ارشد رئیس جمهور در امور ساختمانی و همچنان سرپرست وزارت شهر سازی گزارش آمادگی ها جهت برگزاری کنفرانس ملی شهری را به نماینده فوق العاده رئیس جمهور ارائه نموده بیان داشتند : مقالات و ارزیابی ها را برای ارائه آن در کنفرانس ملی شهری آغاز نموده اند و باید در این کنفرانس و بیشتر روی مشکلات شهر کابل و شهری ساختن زندگی مردم بحث صورت گیرد.
اعضای جلسه پیشنهاد نمودند که برای استفاده از تجارب کشور هایکه مرحله عصری ساختن شهر ها را سپری نمودند از متخصص دولتی و نمایندگان بخش خصوصی آنان دعوت شود تا بحث های تخنیکی روی ساختن شهر ها با آنان صورت گیرد .
در این جلسه متخصصین و انجنیران وزارت شهر سازی طرح بازسازی دوباره قصر دارلامان و نقشه های تفصیلی ساخت کول حشمت خان را به نماینده فوق العاده رئیس جمهور ارائه نمودند.
آنان به نماینده فوق العاده رئیس جمهور در قسمت پلان باز سازی قصر دالامان بیان داشتند که نوسازی این قصر به سه بخش مختلف تقسیم شده است که از سوی متخصصین وزارت شهر سازی و شاروالی کابل ساخته شده است .
از سوی هم در این جلسه پلان تفصلی کول حشمت خان از سوی انجنیران وزارت شهر سازی به نماینده فوق العاده رئیس جمهور ارائه گردید.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور با استماع گزارشها کاری اعضای کمیسیون عالی اصلاحات و توسعه شهری بیان داشت که در قسمت عصری سازی زندگی مردم اقدامات عملی صورت گیرد و باید این موضوع در کنفرانس ملی شهری به گونه روشن به شهروندان و تمام نهاد های حکومتی بازگو شود .
وی همچنان به اعضای جلسه گفت از متخصصین کشور های خارجی و نهاد  های کمک کننده پروژ های انکشافی دعوت شود تا از تجارب آنان استفاده صورت گیرد و نها های کمک کننده تشویق به کمک بیشتر در قسمت ساختن شهر ها شوند.
همچنان نماینده فوق العاده رئیس جمهور به انجنیران و متخصصین وزارت امور شهر سازی گفت طرح ها و پلان های تان را مکمل ساخته بعد از حل مشکلات قانونی در قسمت عملی سازی آنان اقدمات عملی صورت گیرد.
در جلسه مذکور سراج الدین پتان یک تن از سرمایه گذاران ملی کشور پشنهاد نمود که درحدود دوازده توقف گاه کنار جاده یی را از چهاراهی پشتونستان ، پل محمودخان، چهاراهی شهید عبدالحق، چهاراهی امرصاحب شهید و الی میدان هوای کابل را از پول خویش اعمار می نماید.
در اخیر جلسه فیصله شد که تمام ساکنین اطراف بند قرغه رسانیده شود که هیچکس حق ندارد که در اطراف ساحات بند قرغه که یکی از ساحات تاریخی وتفریحی مهم کشور بوده و ساحات اطراف قرغه نیز مربوط به دولت می باشد خانه های خودسر اعمار نمایند در صورت که از سوی موظفین  پولیس مشاهده گردید  با آنان برخورد قانونی صورت گرفته و رسما تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا