امنیت

جلسه شورای امنیت ملی به رياست مارشال محمد قسيم فهيم برگزار شد

 

كابل باختر 15 دلو

جلسه شورای امنیت ملی پیش از چاشت امروز به ریاست مارشال محمدقسیم فهیم، سرپرست ریاست جمهوری بر گزار شد.

 به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر،

 در این جلسه سرپرست ریاست جمهوری پیرامون وضعیت جاری در کشور توضیحاتی داده گفت که توجه به وضعیت امنیتی در کشور و تحکیم پایه های حاکمیت دولتی در سراسر افغانستان از وظایف مهم نهاد های امنیتی می باشد و دولت به این منظور تدابیر مشخصی را رویدست گرفته است تا مردم بتوانند در سایه امنیت در مناطق خود به زنده گی  آرام  ادامه بدهند. 

سرپرست ریاست جمهوری افزود که نیروهای پولیس و اردوی ملی و امنیت ملی كشور تقویت شده اند و توجه به آموزش و تجهیز و تسلیح آنان سبب شده است که کارایی های آنان در برابر دشمن افزایش یابد و مردم نیز به آنها باور و اعتماد روز افزونی پیدا کنند.

 

در جلسه شورای امنیت ملی افغانستان وضعيت امنیتی کشور در گزارش نهاد های  مسئول ارایه گردید، مشکلات، موانع و مسایل مربوط به آنها مورد بررسی همه جانبه قرار گرفت.

گزارش های نهاد های مسئول امنیتی گواه این بود که با افزایش اعتماد مردم به نیرو های  امنیتی کشور، نه تنها وضع در  ولایات بهبود یافته است بل این نیرو ها بزودی مسئولیت های امنیتی سراسر کشور را به دوش می گیرند.

در جلسه شورای  امنیت ملی کشور مسایل مهم دیگر  نیز به بحث گرفته شده و تصامیمی در زمینه های مورد بحث گرفته شد که می تواند در توسعه امنیت سراسری در کشور و ارتقای ظرفیت های نیرو های امنیتی، تأثیرات مثبت داشته باشد.

  بر بنیاد یک خیر دیگر:

 مارشال محمد قسیم فهیم، سر پرست ریاست جمهوری پس از چاشت امروز در دفتر کارش با جیمز کنینگ هام سفیر ایالات متحده امریکا در کابل دیدار کرد.

 در این دیدار مسایل جاری در افغانستان و منطقه مورد بحث قرار گرفت.

سرپرست ریاست جمهوری در جریان ملاقات با سفیر ایالات متحده امریکا بر اراده کامل جمهوری اسلامی افغانستان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در زمان معین آن تاکید داشته افزود که انتخابات  بر طبق قانون اساسی کشور بر گزار می شود تا مردم  افغانستان زعامت کشور خود را بر گزینند.

 سرپرست ریاست جمهوری همچنان  افزود که در هر حالتی مردم و حکومت افغانستان به هر آنچه در ده سال گذشته در کشور ما بدست آمده به دیده قدر می نگرند و همه مکلف به نگهداشت و پاسداری از آن می باشیم.

 جیمز کنیگ هام سفیر ایالات متحده امریکا در این دیدار  مواضع کشورش را در قبال حکومت و مردم افغانستان برشمرده یاد آور شد که ایالات متحده امریکا شریک نیرومند افغانستان می ماند و در هر شرایطی از آن حمایت می کند.

وی افزود که در دیدار های روسای جمهور ایالات متحده امریکا و افغانستان بر این مسأله تاکید شده است تا برای دست یابی به صلح و ثبالت در افغانستان کار شود.

وی خاطر نشان کرد که کشورش با تمام قوت از انتخابات آینده در افغانستان حمایت می کند و باور دارد که انتخابات آینده برای مردم و کشور افغانستان بسیار مهم و سازنده خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا