جامعه

پیام محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر

كابل/16/اسد/باختر
پیام محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر
هموطنان عزیز و متدین!
با آرزوی قبولیِ طاعات و عبادات همة مسلمانان، فرارسیدن عید سعید فطر را به شما مردم مؤمن و متدین در داخل و خارج از کشور، به ویژه بازماندگان و خانواده¬های شهدا و قربانیان حوادث طبیعی و سیلابهای اخیر، تبریک و تهنیت گفته، از خداوند متعال برای کشور صلح و امنیت دایمی و پیشرفت و ترقی، در سایه وحدت و برادری، مسئلت می¬نمایم. 
یک ماه روزه¬داری فرصتی بود تا ما از فیض و رحمتِ بی¬کران الهی، برای پیمودن پَله¬ها و مدارج معنوی، استفاده کنیم. امیدوارم که همه ما درسهای خوبی از مفاهیم بلند و انسان¬ساز این ماه، از آن جمله صبر، استقامت، ترحم، همدیگر دوستی، تعاون، همیاری، سعادت و کمال¬جویی، آموخته باشیم.
مردم آگاه و عزتمند افغانستان!
متأسفانه دشمنان صلح و امنیت کشور، همچنان که در گذشته، در کشتار مردم ما، پای¬بند هیچ ارزش و معیار دینی و انسانی نبودند، در ماه رحمتِ رمضان، نیز به اعمال وحشیانه خویش ادامه داده و با انفجار و انتحار ده¬ها تن انسان بی¬گناهِ این سرزمین را شهید و یا زخمی و معیوب ساختند.
اینجانب، ضمن اینکه چنین اعمال غیر انسانی را به شدت تقبیح و نکوهش می¬نمایم، این نکته را یادآور می¬شوم که ارتکاب اینگونه اعمال، آن هم از سوی کسانی که شعار دفاع از ارزشهای اسلامی را سر می¬دهند، نه تنها هیچ توجیه دینی نداشته؛ بلکه تلاشی برای بدنام ساختن اسلام و مسلمانان نیز شمرده می¬شود.
هموطنان عزیز!
کشور ما در آستانه دو رویداد مهم تاریخی یعنی انتقال کامل مسوولیتهای امنیتی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی قرار دارد. روشن است که آینده افغانستان در گِرو عبور موفقیت آمیز از این مرحله مهم تاریخی می¬باشد.
من اطمینان دارم که مردم سربلند و سرافراز کشور ما، این دو آزمون بزرگ را موفقانه پشت سر گذاشته و به رغم تلاشهای دشمنان صلح و امنیت، راه خویش را به سوی یک آینده روشن طی خواهند کرد. بدون شک این موفقیتها زمانی به دست می¬آید که مردم ما وحدت و همدلی خویش را بیش از پیش حفظ نموده و نسبت به توطئه¬های نفاق افگنانة دشمنان کشور با هوشیاری و بیداری برخورد نمایند. 
من از تمام گروه¬ها و فعالان مدنی و سیاسی، علمأ، روشنفکران و نویسندگان، بخصوص مردم عزتمند و سر بلند کشور می¬خواهم که با درک اوضاع و شرایط حساس و سرنوشت ساز فعلی دست به دست هم داده و با وحدت و همدلیِ خویش دشمنان این مرز و بوم را از رسیدن به اهداف شوم شان مأیوس سازند.
باردیگر فرارسیدن عید سعید فطر را به مردم مؤمن و متدین کشور تبریک گفته، عید خوشی را برای همه آرزو می¬نمایم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا