سیاست

محمد کریم خلیلی : حکومت جدید باید برخواسته از آرای مردم افغانستان باشد

کابل/15/اسد/باختر
نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان امروز با محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور دیدار وگفتگو نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: دراین دیدار یان کوبیش نماینده خاص ملل متحد گزارش از اقدامات وفعالیت های ملل متحد را در رابطه با بازشماری  آراء و کمکهای بشری به مهاجرانی که از کشور پاکستان وارد افغانستان شده اند به معاون رئیس جمهور ارائه نمود.
وی تعهد هر دونامزد ریاست جمهوری را به پروسه تفتیش  آرا در اعلام  هرچه سریعتر نتایج انتخابات ریاست جمهوری مهم عنوان نموده  واظهار امیدواری نمود که پروسه تفتیش آرا به ایجاد شفافیت  بیشتر وروی کار آمدن یک حکومت منتخب و واحد درافغانستان کمک  نماید .
دراین دیدار معاون رئیس جمهور اظهار  داشت که حکومت جدید باید برخواسته  از آرای مردم افغانستان باشد و تشکیل حکومت وتقسیم وظایف  وصلاحیت ها در آن  باید بر اساس قانون اساسی صورت گیرد .
وی با تاکید بر تشکیل حکومت مشارکت ملی ایجاد  یک حکومت  وسیع  بنیادی را از خواسته های اساسی مردم افغانستان برشمرد .
وی همچنین از تلاش های شبانه روزی ملل متحد در راستای کمک به بازشماری آراء و ایجاد شفافیت در انتخابات درهمکاری با نهادهای  قانونی انتخاباتی اظهار قدردانی  نمود.
معاون رئیس جمهور همچنین در مورد مهاجرانی که از کشور پاکستان  به افغانستان آمدند اظهار داشت که دولت ومردم افغانستان به عنوان کشور همسایه و برادر از هیچ کمکی به آنها دریغ نخواهد کرد.
دراین دیدار محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور با جعلی خواندن فایل صوتی که از جانب تیم اصلاحات وهمگرایی مبنی بردست داشتن وی در تقلب درانتخابات ریاست جمهوری به نشر رسیده است از یان کوبیش نماینده خاص سازمان ملل متحد درافغانستان خواست که سازمان ملل متحد به عنوان مرجع بی طرف در امور افغانستان ، ازطریق یک تیم متخصص ، صحت وسقم این فایل  صوتی را مشخص تا به اطلاع همه مردم  افغانستان رسانیده شود . وی اظهار داشت در صورتی که صحت این فایل ثابت شود آمادگی هر گونه پاسخگویی به مردم افغانستان  وجامعه جهانی می باشد اما درصورتی که این فایل جعلی ثابت گردد باید عاملین آن مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.
متقابلاً یان کوبیش نماینده خاص سرمنشی ملل متحد اظهار داشت که موضوع متذکره را با اعضای ملل متحد در میان خواهد گذاشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا