سیاست

شاکر کارگر مواد مخدر را بدتر از تروریزم خواند

کابل باختر20 حوت
دهقانان افغانستان گروگان مافیای جهانی مواد مخدر اند و مواد مخدر برای ما بدتر از تروریزم می باشد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: این مطب را محمد شاکر کارگر نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امورکشورهای مشترک المنافع و مشاور ارشد معاون اول ریاست جمهوری، در دیدارش با اندری اویتیسیان رئیس مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد ابراز داشت.
دراین ملاقات که در قصرگلخانه صدارت برگزار شد و سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر نیر شرکت نموده بود، شاکرکارگر یاد آور شد که افغانستان از رهگذر مواد مخدر آسیب های فراوانی دیده است.
چنانچه قبل از سال 1990 شمار معتادان مواد مخدر در سراسر کشور به ده تا بیست هزار تن میرسید ولی اکنون که در سال 2016 میلادی قرار داریم، شمار معتادان به صد ها هزار نفر افزایش یافته است.
کارگر افزود که برگزاری جلسه عمومی سازمان ملل متحد برای بحث پیرامون مواد مخدر یک فرصت خوبی برای افغانستان است تا بتواند نظریات، طرح و پیشنهادهایش را در باره مبارزه با مواد مخدر به جهان ارایه بدارد تا در این زمینه طور شاید و باید کمک شود.
سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر نیز در صحبت هایش در این دیدار خاطر نشان کرد که افغانستان همه مساعی اش را بخرچ خواهد داد تا با طرح های مشخصی در جلسه ماه اپریل سازمان ملل شرکت کند.
در این ملاقات اندری اویتیسیان رئیس مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد نیز طی سخنانی پیرامون اهمیت جلسه آینده اسامبله عمومی سازمان ملل گفت که این جلسه دارای اهمیت فراوان می باشد زیرا پس از بیش از بیست سال در باره مواد مخدر در سازمان ملل به گونه ویژه صحبت می شود.
وی افزود که ما در این باره آماد گی های لازم را گرفته ایم و خوشحالیم که افغانستان نیز با طرح هایی در آن شرکت می نماید.
جلسه اسامبله عمومی سازمان ملل پیرامون مواد مخدر قرار است در ماه اپریل سال جاری میلادی در شهر نیویارک برگزار گردد و در آن سران کشور های عضو شرکت خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا