جامعه

ششمین سالگرد تاسیس شورای سراسری مردم کابل تجلیل شد

از ششمین سالگرد تاسیس شورای سراسری مردم کابل و انتخاب رییس و هیئت مدیره اتاق های تجارت و صنایع کابل شام دیروز در محفل مشترکی در هوتل کابل ستار تجلیل شد.
به گزارش خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر ، دراین محفل دوکتور سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ و رییس شورای سراسری مردم کابل سالگرد شورا را به اعضا و مردم کابل تبریک گفته افزود:" زمان به سرعت میگذرد ، درست شش سال قبل زمانیکه سخن از تاسیس این شورا بود ، دوستان همه شانه دادند ، زحمت کشید ند و شورای سراسری مردم کابل را تاسیس نمودند و تا امروز دراین شورا صادقانه فعالیت می نمایند ."
دوکتور رهین افزود : دیموکراسی ، مردم داری ،جامعه مدنی ، حقوق زن ، آزادی بیان ، آزادی مطبوعات و سایر موءلفه هائیکه در ترقی و تعالی کشور نقش اساسی دارند ، شورای سراسری مردم کابل افتخار دارد که در خدمت چنین مفاهیم قرارداشته ، در حفظ وتقویت مدنیت در کشور کوشیده و در راستای کار در امر وحدت ملی تلاش می نماید.
داکتر رهین علاوه کرد که کابل هنوز چهره سیلی خورده یی دارد ، هنوز درد سیلی از چهره اش زدوده نشده ، کابل دردهای زیادی کشیده که تا هنوز التیام نیافته است.
به گفتهء داکتر رهین لازم است که اعضای شورای سراسری مردم کابل برای احیای مجددکابل از جان ودل بکوشند و در احیاء از کابل و ترقی و پیشرفت این پایتخت تاریخی ما مثل مشروطه خواهان برزمند و صادقانه در خدمت مردم ستم کشیده کابل باشند.
داکتر رهین زنان را صبورترین باشنده گان کابل خوانده گفت" بیشترین مشکلات را در تمام حوادث زنان ، متقبل شده اند ."
آذرخش حافظی رییس روابط اتاق های تجارت و صنایع کابل صحبت نموده گفت که میان فرهنگ ما و فرهنگ دیگران تفاوت زیادی وجود دارد ، بنیان فرهنگ ما عشق و محبت است.بزرگان ما خواسته اندکه با عشق و محبت دنیا را تسخیر کنند.
وی علاوه کرد که همایش امروزی مردم کابل دراین محفل یکبار دیگر نمایانگر اتحاد ، اتفاق ، دوستی و محبت مردم کابل و کابلیان است این مساله می رساندکه کابلیان عزیز بازهم در فضای باهم زیستی برابری و برادری مجدآ کابل رااحیا میکند.
صدیق افغان رییس مرکز تحقیقات ریاضی فلسفی یکتن دیگر از سخنرانان این محفل بود او گفت که جنگ های داخلی مردم کابل را بیشتر از همه متضرر ساخته بود وبای خساره ها وصدمات جبران شود.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا