اخبارجهان

لاوروف گفت: اوکراین تنها یک ابزار چانه زنی برای غرب است

مسکو، 15 جوزا ، باختر
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته، شنبه، اعلام کرد که کشورهای غربی پس از نشست استانبول بین نمایندگان فدراسیون روسیه و اوکراین مقامات کییف را از ادامه روند مذاکرات با مسکو منع کردند.
آژانس باختر به نقل آژانس تسنیم، وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه بروکسل با صراحت گفته که گسترش ناتو و ورود احتمالی اوکراین به آن به روسیه مربوط نمی‌شود، گفت، غرب با امتناع از قبول پیشنهادهای امنیتی مسکو، اوکراین را در عمل به پایگاهی برای تهدید روسیه تبدیل کرده است.
لاوروف گفت، اوکراین تنها یک ابزار چانه زنی برای غرب است، ابزاری که عمدتاً توسط ایالات متحده امریکا و انگلستان فریب می‌خورد. گروه آنگلوساکسون که اکنون توسط غرب رهبری می‌شود، مقامات اوکراینی را به عنوان ابزاری برای مهارنظامی روسیه تحت کنترل خود دارند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین میگوید نمی‌توان به پایان سازنده روند مذاکرات بین مسکو و کییف اعتماد کرد، برای اینکه طرف اوکراینی دائما در حال تغییر مواضع خویش، بر اساس دستورالعمل داده شده از سوی غرب است.
مذاکرات بین هیئت‌های روسیه و اوکراین در اواخر ماه اپریل بطور کامل متوقف شد. کرملین هنوز پاسخی از کییف در باره پیشنهادات خود در باره توافقنامه صلح دریافت نکرده است.
ترکیه بارها تلاش کرده تا به روند مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین کمک کند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور ابراز امیدواری کرده که مناقشه کنونی در اوکراین با برقراری آتش ‌بست و دستیابی به توافق صلح بین طرفین هر چه سریعتر پایان یابد، البته به گفته وی، تاکنون وضعیت هر روز بدتر شده و کشورهای غربی هم تلاش واقعی برای حل و فصل این مناقشه انجام نداده‌اند.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا