سیاست

در جلسه کمیته قوانین طرح قانون گمرکات مورد بحث قرار گرفت

کابل، 3 عقرب باختر
جلسه کمیته قوانین، امروز به ریاست قانونپوه سرور دانش معاون دوم رییس جمهور و رییس آن کمیته برگزارو روی طرح قانون گمرکات و طرح تعدیل ماده یازدهم و جزء 15 ماده دوازدهم قانون هوانوردی ملکی بحث نمود .
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، در این جلسه وزیر عدلیه در خصوص ضرورت طرح تعدیل ماده یازهم و جزء 15 ماده دوازدهم قانون هوانوردی ملکی که صلاحیت و مسؤلیت های اداره هوانوردی ملکی و نحوۀ همکاری آن اداره با وزارت ترانسپورت را مشخص می کند، به جلسه گزارش داد.
براساس این گزارش، تنظیم امور مربوطه از یک مرجع واحد و تصمیم گرنده و مدیریت یک دست هوانوردی ملکی از سوی یک اداره مستقل، از ضرورت های طرح متذکره عنوان شد.
اعضای کمیته قوانین موارد مطرح شده را مورد بحث و بررسی مفصل قرار داده  و نظریات خویش را در زمینه مطرح کردند. در این جلسه فیصله شد تا این طرح تعدیل با ارائه دو راه حل، یکی استقلال اداره هوانوردی ملکی و پاسخگو بودن به ریاست جمهوری و دیگری ارائه گزارش از طریق وزارت ترانسپورت به مرجع با صلاحیت، به کابینه فرستاد شود.
همچنین اعضای کمیته ضمن آنکه طرح قانون گمرکات را مورد بررسی قرار داد فیصله کرد تا کمیته تخنیکی متشکل از نمایندگان باصلاحیت وزارت های مالیه، داخله، تجارت و صنایع، اقتصاد، زراعت آبیاری و مالداری و نمایندگان اتاق های تجارت و ستره محکمه تحت ریاست وزیر عدلیه این طرح قانون را باردیگر مورد بررسی قرار داده و به یکی از جلسات کمیته ارائه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا