آموزش

شصت و دو تن از انستیتوت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی فارغ شدند

 

کابل/27/جدی/باختر

اسناد فراغت دومین دور محصلان انستیتوت تحصیلات عالی مخابرات و تکنالوژی معلوماتی امروز در کابل طی محفلی توزیع شد.

خبرنگار آژانس باختر خبر داد، در این دور شصت و دو محصل پس از تکمیل دوره آموزش چهار ساله از بخش های آی تی و مخابراتی به سویه لسانس فارغ شدند.

انجنیر امیرزی سنگین سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ضمن تبریکی برای جوانان فارغ شده، فراغت آنان را در عرصه خود کفایی و مخابرات از ناحیه کادر های مورد نیاز مثمر خواند.

وی گفت که در حال حاضر نود فیصد کادر های مورد نیاز عرصه مخابرات از داخل کشور فراهم گردیده و امیدوار است تا با آموزش کادر های جدید دیگر به افراد مسلکی خارجی بخش مخابرات نیاز احساس نگردد.

پوهندوی دیپلوم انجنیر محمد شفیع شریفی رییس انستیتوت آی سی تی آی یا مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفت که در دور اول از این انستیتوت سی و چهار تن فارغ و در بخش های مختلف مخابرات جذب شده اند.

وی افزود که در حال حاضر دو صد و بیست و پنج محصل دختر و پسر دراین انستیتوت شامل اند و قرا راست در سال آینده هشتاد تن دیگر از طریق امتحان کانکور جذب شوند.

انستیتوت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در سال 1343 به نام مکتب مخابرات تاسیس شده و درسال 1357 تا صنف چهارده هم ارتقا نمود و سر انجام در سال 1386 شامل برنامه آموزش لسانس شد.

مخابرات از جمله سکتور های در کشور به شمار میرود که طی ده سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

به گفته وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در حال حاضر هجده ملیون تن در کشور به خدمات مخابراتی دسترسی داشته و یکصد هزار تن در این عرصه مصروف کار میباشند.

ختم/ اختر  /د

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا