صحت

شفاخانه بامیان تصدیق معیارها را در بخش صحت به دست آورد

کابل/3/حوت/باختر
شفاخانه ولایتی بامیان برای نخستین بار در سطح کشور با تکمیل نمودن تمام معیارات و شاخص های کیفیت به دریافت سند سیستم مدیریت با کیفیت اداره بین المللی تعیین معیارها ( ای سی یو)  گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت صحت عامه به آژانس باختر، دوکتورثریا دلیل وزیرصحت عامه، نایل شدن شفاخانه ولایتی بامیان را به دریافت این تصدیق نامه از سوی سازمان بین المللی (آی. سی. او) و اجرای خدمات طبی از راه دور دو پیشرفت عمده در عرصه صحت در آن ولایت عنون نمود.
وزیر صحت عامه گفت که شفاخانه ولایتی بامیان با استفاده از تکنالوژی پیشرفته طبی با انستیتوت طبی فرانسه در کابل و همچنان با پوهنتون آغا خان در کراچی از طریق انترنت وصل میباشد که این سهولت برای مشوره و تشخیص واقعات مغلق و پیچیده توسط متخصصین ورزیده و همچنین آموزش کارمندان شفاخانه از راه دور، مورد استفاده قرار می گیرد و این خدمات در ولایات قندهار و بدخشان نیز تامین شده است.
به همینگونه خانم نورجهان موانی نماینده دیپلوماتیک شبکه انکشافی آغاخان در افغانستان گفت: «جای مسرت است که ما یکجا با همکاری وزارت صحت عامه به موفقیت دریافت تصدیق نامه برای شفاخانه ولایتی بامیان از سوی سازمان بین  المللی (آی. سی. او) نایل شدیم».

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا