آموزش

سفیر روسیه کمک های کشورش را به وزارت تحصیلات عالی وعده داد

کابل باختر 3/ ثور

کشور روسیه وزارت تحصیلات عالی را در بخش بورس های تحصیلی و سایر بخش های اکادمیک کمک مینماید.

به گزارش ریاست اطلاعات و نشرات وزارت تحصیلات عالی به آژانس باختر، این مطلب در ملاقاتی که امروز میان پوهاند داکتر عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی و اندره آوی تیسیان سفیر روسیه در کابل صورت گرفت مطرح شد.

در این ملاقات وزیر تحصیلات عالی پیرامون تاثیرات جنگ های چند دهه اخیر در سکتور تحصیلات عالی ، نقش تقویه تحصیلات عالی در تامین صلح و ثبات دایمی در کشور و کمک جامعه جهانی در این راستا صحبت نموده ضمن توضیح برنامه های این وزارت از سفیر روسیه خواست تا با این وزارت همکاری نماید.

  افزایش بورس های تحصیلی ، رفع مشکلات موجود محصلان افغان در روسیه و کمک کشور روسیه جهت بازسازی و تقویه نهاد های تحصیلی بخصوص پوهنتون پولی تخنیک کابل از عمده ترین  خواست های بود که در این ملاقات توسط وزیر تحصیلات عالی مطرح شد.

سفیر کشور روسیه از تصمیم دولت متبوعش جهت کمک به افغانستان به خصوص نهاد های تحصیلی یاد آوری کرده اظهار داشت که کمک های شانرا د ربخش  بورسیه ای تحصیلی و سایر مساعدت ها به نهاد های تحصیلات عالی با هماهنگی این وزارت انجام خواهند داد.

سفیر روسیه از وزیر تحصیلات عالی خواست تا در یک سفر به کشورش متبوعش با همتای روسی اش ملاقات نموده روی چگونگی کمک های بیشتر آنکشور به وزارت تحصیلات عالی بحث و تبادل نظر نماید.

گفتنیست که در حال حاضر بیشتر از 380 محصل افغان در روسیه مصروف تحصیل اند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا