جهان

یک رهبر مذهبی درهند ممکن ۱۵هزار نفر را به ویروس کرونا مبتلا کرده باشد

دهلی جدید/ وی او ای/ 10حمل/ باختر
بعد از درگذشت یک رهبر مذهبی سیک ها درهند، حداقل ۱۵هزار نفرکه احتمالاً باوی تماس برقرار کرده اند، تحت قرنطین جدی قرار گرفته اند.
آژانس باختر از قول صدای امریکا خبر می دهد که بلدیو سنگ، رهبر ۷۰ ساله سیک‌ها، پس از بازگشت از ایتالیا، محراق ویروس کرونا در اروپا، و آلمان به ده ها روستا در ایالت پنجاب هند برای موعظه رفته بود.
این رهبر مذهبی و دو دستیاراش پس از برگشت از اروپا خود را قرنطین نکرده بودند و به تبلیغ ادامه دادند تا این که او مریض شد و فوت کرد و هر دو دستیاراش به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
این رویداد یکی از جدیترین واقعهٔ همه گیری ویروس کرونا در هند محسوب می شود. قیودات جدی تر نظربه قیودات وضع شده ۲۱ روزه در سراسرهند بالای روستا های که بلدیو از آن بازدید کرده است وضع شده و حتا غذا مخصوص به هر خانه فرستاده می شود.
گوارف جین، یک مقام محلی به خبرگزاری فرانس پرس گفت که اولین روستا که حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار باشنده دارد و بلدیو سنگ در آن روستا زندگی می کرد به تاریخ ۱۸ مارچ مسدود شد.
او افزود: "تیم صحی ما در حالت آماده باش قرار دارد و نظارت منظم ازاین روستا صورت می گیرد".
وینای بوبلانی، معاون کمیشنر پولیس محلی می گوید که آزمایش ویروس کرونا نزد ۱۹ نفر که با سنگ در تماس بودن مثبت است و منتظر نتیجهٔ ۲۰۰ نفر دیگر استند.
یک واقعهٔ مشابه در شهر بلوارا در ایالت راجستان نیز ثبت شده است که از جمله ۱۹ نفر مبتلا، دو نفر جان باخته اند.
جزییات بیشتر در مورد این واقعه داده نشده است٬ اما گشت و گذار در ساحه یک کیلومتری شفاخانهٔ که این مریضان تداوی می شوند، منع است.
طبق آمار پوهنتون جانز هاپکنز امریکا، هند تا حال ۹۴۴ واقعه مثبت ویروس کرونا را ثبت کرده است و ۲۰نفر به اثر این بیماری جان باخته اند. اما متخصصان به این عقیده اند که کمبود بسته های آزمایشی باعث تشخیص کمتر بیماران مبتلا به ویروس کرونا  شده است.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا