امنیت

یک صد مسافر توسط طالبان مسلح ربوده شد

شهرجلال آباد 7 حوت باختر
یک صد مسافردرولایت ننگرهار ازسوی طالبان مسلح دیشب ربوده شد.
این مسافران هنگامی که ازولسوالی گوشته به سوی گذرگاه تورخم در حرکت بودند آماج حملۀ صدها طالب مسلح قرارگرفتند و ربوده شدند.
گل محمد یک تن از مسافران که توانسته درجریان حمله طالبان ازچنگ آنان فرارکند به آژانس باخترگفت"   طالبان بیست موترمسافربری را توقف دادند زنان ودختران را رها ساخته اما مردان وبچه ها را با خود بردند."
به اساس گزارش ها این مسافران ازولسوالی گوشته ودیگر محل های همجوارآن برای دیدار اقارب شان ویا هم تداوی مریضان شان به پاکستان می رفتند که آماج حمله طالبان مسلح قرارگرفتند.
یک مسوول محلی ولسوالی گوشته که نه خواست نامش گرفته شود می گوید که طالبان از پیوستن جوانان این ولسوالی به پولیس محلی به خشم آمده و به این خاطر اقدام به ربودن باشنده های آن کردند.
اوگفت که دراین حمله یک صد جوان ، پیروکودک ازباشنده های ولسوالی  گوشته ومحل های همجوارآن ازسوی طالبان مسلح ربوده شده اند.
درین حال گل احمد مردی که درجریان حمله طالبان مسلح ازچنگ آنان فرارکرده می گوید اوبه چشم خود دیده که یکی از راننده ها هنگام فرار از چنگ طالبان ازسوی  افراد مسلح طالبان تیرباران شده است.
اوافزود که درمیان مهاجمان طالب افرادی از وزیرستان وپنجاب پاکستان هم حضور داشتند.
ازسویی هم احمد ضیا عبدالزی سخنگوی والی ننگرهاراین رویداد را تایید می کند.
عبدالزی همچنان تعداد مسافران ربوده شده توسط افراد مسلح را بصورت دقیق ارایه نکرد.
وی علاوه کرد که نیرو های امنیتی تلاش ها را برای شناسایی ودستگیری عاملان این رویداد وهمچنان رهایی مسافران ازچنگ آنان آغازکرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا